Plaag doorzichtige kevertjes in aquarium


Lid geworden
9 december 2021
Berichten
6
Leeftijd
36
Beste allemaal,

Ik ben nieuw in het aquarium leven. Ik probeer zo goed mogelijk voor onze visje te zorgen, maar gek genoeg heb ik nu ineens ongewenste gasten in mijn aquarium. We hebben 1 guppy gehad die is gedood door onze andere guppy, vermoeden we. Die werd opgegeten door onze slakken, dus hebben we laten liggen. Misschien was dit niet slim, want denk ik een week erna hadden een aardig wat gekke kleine beestje in ons aquarium. Vervolgens waren ze even weg, 2 dagen omdat de heater kapot bleek en het water dus even iets kouder werd, daarna zaten ze er weer.
Gister dreef er een hele groep van bovenin het aquarium, bijna dood leek het wel.
Ik weet even niet wat te doen en of dit schadelijk is voor mijn guppy, slakken en bodemkruipertje.
In de bijlage aan aantal foto's.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.33.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.33.jpeg
    100.8 KB · Weergaven: 172
  • WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.34.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.34.jpeg
    188.5 KB · Weergaven: 172
  • WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.31 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.31 (1).jpeg
    85.1 KB · Weergaven: 164
  • WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.31.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-09 at 17.26.31.jpeg
    90.5 KB · Weergaven: 162
Ik moet zeggen dat ik ze door de kleur niet herken en hoe groot zijn ze?
 
Kan het moeilijk zien. In het water drijvend? Tegen het glas? Op de planten? hebben ze pootjes?
Hoe groot is het aquarium? Foto?
 
Lijkt op mosselkreeftjes, mooi zo close-up!
 
Volgens mij zijn mosselkreeftjes veel lichter van kleur. De foto kan het vertekenen maar deze van de TS lijken me veel groter.
 
Kan het moeilijk zien. In het water drijvend? Tegen het glas? Op de planten? hebben ze pootjes?
Hoe groot is het aquarium? Foto?