Pink Tuxedo guppen


T

Tommass

Guest
Beste mede forum leden...

Ik zit met een raadsel! Ik ben al een tijdje bezig met Betta's te kweken en garnalen.
dat loopt allemaal lekker.

Nu vond ik een hele mooie groep Pink Tuxedo mannen... helaas geen vrouwen te verkrijgen... zo goed als nergens!! Ze zijn raszuiver dus ik heb ze ingekruisd met raszuivere... gele vrouwen met vuurrode staart...

komt helemaal top, want er komen mega veel gele vrouwen uit met rode staart.. en Pink tuxedo vrouwen...

Nu alleen mijn raadsel,

ik heb ze op kamer temperatuur zitten... en krijg als baby's alleen maar vrouwen te zien...
zou het kunnen dat ik de temperatuur moet verhogen? Moet ik er 50 apart zetten en afwachten of er mannen gaan komen?

bak is 1,20 x 40 x 40 cm.
zit niets anders in dan 10 volwassen vrouwen.. 10 volwassen mannen. plus alle kleintjes.
Alle kleintjes gaan btw wel naar een andere bak binnenkort.. maar vroeg me dit serieus af.
Wil graag meer tuxedo mannen hebben zwemmen. Dan kan ik ze langzaam gaan weggeven als nieuwe groep...
 
Leuk hoor klinkt allemaal mooi,heb je r foto's van?
Staat me iets bij dat de temperatuur van het water iets met het geslacht van nakweek te maken had idd maar weet het verder het fijne niet van.
 
Zat net voor de grap eens te googlen en zie berichten dat idd door de temperatuur te verhogen rond de 26 graden de verhouding 50/50 is.
 
20161230_133125_resized_zpsnyvsxktz.jpg


20161230_133133_resized_zps9cjr9lae.jpg


20161230_133129_resized_zps4scrpyqh.jpg
 
Dan gaat er een verwarming in haha... Mannen krijgen is wel leuker!
 
Hele andere pink tuxedo's dan de mijne.

2fkqxKlv6liZiMTuA04SB228lV4lIAld.jpeg
 
Ja ze zijn mooi donker gekleurd.. ik merk wel dat nu veel meer het roze en rode doorkomt.
 
Er zijn meerdere naamsgevingen aan deze soort guppen. Officieel behoren ze tot de velvetguppen en werden ze in het verleden gedrukt onder de namen Magenta Halfblack Ni (zekers in Frankrijk is die al wat jaren op de markt). De laatste 2-3 jaar zijn ze veel commerciëler geworden. De vrouwen zijn verkrijgbaar via bepaalde groothandels. Doch worden die meestal aangeleverd binnen een mixbestelling aan gupvrouwen. Dus kijk dan ff bij bepaalde zaken bij de mix aan gupvrouwen in de bak. Want bij de meeste groothandels staan idd bij veel soorten (net zoals deze) enkel de man apart vermeld op de lijst.

Heb ze ooit ook gehouden en was er toen mee opgehouden totdat ik weer een kweekgroep in mijn handen gedrukt kreeg door Ronan Boutot in Berlijn toen we samen als enige 2 buitenlanders op het internationale endlerkampioenschap gingen keuren. Heb ze zo'n 1,5 jaar gehouden en aan een collegakweker gegeven. Dit aangezien ik ruimte moest hebben voor andere nieuwe kortstaartige soorten.

Trouwens als je mooie rondstaartguppen wilt hebben dan moet je echt bij Ronan Boutot zijn. Die man kweekt topguppen als rondstaarten. Enige is dat ze dan uit Frankrijk vandaan moeten komen.
 

Terug
Bovenaan