Pink 🌸 willow 💗 dreams ☁️


Stef Meijer

Well-known member
Lid geworden
21 november 2021
Berichten
231
Leeftijd
41
Pink 🌸 willow 💗 dreams ☁️

No chat; no questions and no answers (only pictures).


IMG_3137.JPG
 
Schermafbeelding 2021-12-29 om 02.42.45.png
 
Heb je die eettafel zelf gebouwd of gaat het om een ander project Stef???
 
Nou Stef loopt hier al even rond maar het is mij niet duidelijk wat hij nu bedoeld met dit topic in deze sectie.
Dat gaat Stef vast nog wel uitleggen;)
 
Psssttt Stef. Ik zal maar niks zeggen hè, maar...... Tis een mooi zithoekje.

Verdikkeme, nou heb ik toch iets gezegd. :'(:daisy:
 
Verwijder het onderwerp toch maar, als ik laat zien wat ik maak dan weet ik dat mensen/bedrijven met meer geld en connectie's mijn setting kopiëren en ik er nooit tegen op kan boxen omdat ik moet sparen voor dit project. Ik heb de sponsors niet en niet de connectie's om dit even snel te doen en als ik delen plaats dan pakt een ander mijn concept af en verlies ik.

Ik kan niet vechten tegen de grote spelers. Het is makkelijker om te droppen als het af is.
 
Verwijder het onderwerp toch maar, als ik laat zien wat ik maak dan weet ik dat mensen/bedrijven met meer geld en connectie's mijn setting kopiëren en ik er nooit tegen op kan boxen omdat ik moet sparen voor dit project. Ik heb de sponsors niet en niet de connectie's om dit even snel te doen en als ik delen plaats dan pakt een ander mijn concept af en verlies ik.

Ik kan niet vechten tegen de grote spelers. Het is makkelijker om te droppen als het af is.


Nil volentibus arduum....
 
Verwijder het onderwerp toch maar, als ik laat zien wat ik maak dan weet ik dat mensen/bedrijven met meer geld en connectie's mijn setting kopiëren en ik er nooit tegen op kan boxen omdat ik moet sparen voor dit project. Ik heb de sponsors niet en niet de connectie's om dit even snel te doen en als ik delen plaats dan pakt een ander mijn concept af en verlies ik.

Ik kan niet vechten tegen de grote spelers. Het is makkelijker om te droppen als het af is.
Wat ben je van plan dan?
 
Het plan is om een aquarium te bouwen met veel rondingen en verdiepingen, een eigen filtersysteem gebaseerd op oude kennis van filterkelders die ik heb gebouwd en veel extra techniek die niet veel (of gewoon niet) gebruikt wordt in aquariums. Ik zou mijn verlichting niet uit een standaard lichtbalk kunnen halen dus ga met diverse spots werken zodra de boel draait (voor de aankomende periode met hogedruk lampen i.v.m. kweek).

Mijn filtersysteem wil ik bewust in het zicht hebben omdat het onderdeel mag/moet zijn van het geheel, dit betekend veel doorzichtig materiaal cq glas en ook hier weer een stuk verlichting. Het systeem wil ik aansturen door programmering omdat ik weersomstandigheden wil nabootsen; Wolken, regen, regenboog en etc moet het doel zijn (gaat dus heel veel tijd, geld en geduld kosten). Door de rondingen maak ik gebruik van drains en diverse aanvoerlijnen naar het aquarium toe en zit nu nog uit te werken hoe alles mooi gaat passen omdat het allemaal een schoon/strak uiterlijk moet hebben. Dus ook mijn CO2 en dergelijke moet mooi verwerkt worden en zichtbaar.

Omdat ik nog onder de vloer moet voor stroomleiding naar de compressor en schuur kan ik direct aan/afvoerwater en stroom meenemen voor het aquarium en het voordeel van een losse groep is naar mijn idee niet slecht. Heen en weer lopen met emmers en etc. is erg onhandig en alles in 1 geheel oogt ook veel mooier en professioneler. Bovenop de tafel kan ik dan mijn ontwerp en vormgeving bouwen en onderzijde kan geprepareerd worden om later een kast bij te bouwen.

Ik wil dus buiten mijn eigen beknopt denken gaan werken en heb een thema/kleur gekozen die geheel ongebruikelijk is om mijzelf flink uit te dagen. Het is niet per definitie dat ik het mooi moet vinden omdat het de doelstelling is om iets unieks te maken. Ik heb de keuze genomen om mij te laten inspireren qua kleur door het nummer 7 Rings, ik zie daar combinatie's in die voor mij kunnen werken en het geeft inspiratie. Het is hectisch en kitcherig, maar daar moet men even doorheen kijken en verzacht de kleuren en gebruik het niet als 1 geheel voor de bak.

Dat ik niet een geheel plan kan geven komt door het uittesten van elementen en daarvoor is dit onderwerp dan ook grotendeels bedoelt om langzaam de omvorming van een lege tafel met wat EPS de opbouw te zien tot het eindresultaat.


Afijn, we gaan het wel zien in hoeverre alles gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ook naar dit project ben ik heel benieuwd Stef. Ik had er al wat over gelezen in je andere, ook zeer interessante, topic! Het klinkt wel erg ingewikkeld maar volgens mij ben jij daar juist wel goed in!
 
Ook naar dit project ben ik heel benieuwd Stef. Ik had er al wat over gelezen in je andere, ook zeer interessante, topic! Het klinkt wel erg ingewikkeld maar volgens mij ben jij daar juist wel goed in!
Ik sluit me hier bij aan. Heb het ook gelezen en het is en lijkt me een heel spannend project wat je met ons deelt.
 
De uitdaging is enorm lijkt mij..

Een soort van functionele mechanische en realistische compositie..


Ik herken wel wat factoren in je verhaal, ik vind het creëren en de voldoening haast leuker dan het onderhouden
 
Ik probeer de best mogelijke techniek toe te passen wat ik aan kennis in huis heb, als ik dan een langere periode stil moet zitten en leren dan hoort dat bij het proces. Daar waar ik fouten maak of niet genoeg precisie heb mag gaande weg komen door bij te schaven en daaruit leer te trekken om een extra stukje kennis en inzicht op te doen.

Wat betreft voldoening aan creëren of onderhouden; ik heb er geen enkele moeite mee als alles tot perfectie af is de boel met een sledghammer kapot te slaan. Ik zie het als een uitdaging om mogelijkheden te zien en wat een ander dan daarmee doet of daarvan leert is niet aan mij, immers kan ik niet de magie uitleggen of restrictie op leggen aan eigen ervaring of beleving. Het is mijn persoonlijke ervaring en bewondering voor het leven en het creëren van mijn persoonlijke master piece met beperkt talent....

Slechts wil ik een bewuste belemmering opleggen om creativiteit en eigen ervaring van een ander niet te ontnemen.


 
Stuk minder Gay @Scalari ineens of niet?

Dit was echt te makkelijk.... (beetje uitlokking).
 

Terug
Bovenaan