Piepschuim behandelen


Neen, dit zou ik niet doen en dit om diverse redenen.
-1)als er een vis achter gaat sterven kan je er niet meer aan.
-2)je zal merken dat je de stenen niet in 1 keer juist heb liggen, ik heb mijn stenen toch wel een twee keer verplaatst(ik vond ze na een paar dagen niet mooi liggen)de eerste twee weken dat de bak aan het indraaien was.
Het beste dat je kan stapelen is dat je bij de onderste rij grote stenen neemt en deze een beetje van de achterkant vandaan legt, nadien kan je voorzichtig naar boven en achteren toe bouwen, zo blijven ze het beste op elkaar liggen.
 
Dat is duidelijk inderdaad, dus de stenen een x aantal cm aan de onderkant van t glashouden, en dan als een soort kegel naar boven werken, en de stenen steeds iets meer naar t glas toe laten lopen...
doordat t gewicht naar achter tegen de achterwand aansteunt zal t ook niet zo snel vallen denk ik...
 
smidsy zei:
Dat is duidelijk inderdaad, dus de stenen een x aantal cm aan de onderkant van t glashouden, en dan als een soort kegel naar boven werken, en de stenen steeds iets meer naar t glas toe laten lopen...
doordat t gewicht naar achter tegen de achterwand aansteunt zal t ook niet zo snel vallen denk ik...

Helemaal juist :)
 
Als ik de aanzuiging achter een stapel stenen plaats is de werking hiervan dan wel voldoende... of zal ik een soort relatief grote grot maken, waar in zich de aanzuigbuis bevind....
of kan ik beter de stenen niet direct tegen het glas aan de zijkant plaatsen ....
twijfels twijels haha
 
smidsy zei:
Als ik de aanzuiging achter een stapel stenen plaats is de werking hiervan dan wel voldoende... of zal ik een soort relatief grote grot maken, waar in zich de aanzuigbuis bevind....
of kan ik beter de stenen niet direct tegen het glas aan de zijkant plaatsen ....
twijfels twijels haha

Je kan ook met een bochtje over de bodem werken, zodat het korfje naar voren komt en net boven het zand/grind uit steekt, deze kan je dan uit het zicht halen met een steen er voor te zetten.
 
Ja dat bedoelde ik ... zodat ik het pijpje met het korfje horizontaal plaats en dan in een soort grotje... maar haalt dat de zuigende werking niet weg als ik er een steen voor zet??
Hoeveel cm boven het zand zou ik het korfje moeten houden??
 
Is het trouwens verstandig om het piepschuim wat ik op de bodem plaats met een paar klodders kit vast te zetten aan de bodemplaat? of is los laten liggen beter??
 
Piepschuim kan je beter niet plaatsen op de bodem. Dat spul heeft een verschrikkelijke drijf kracht. Afhankelijk van de vissen zullen ze bodem verleggen en zie je het piepschuim. Zelf heb ik roosters onder mijn stenen liggen. Werkt veel prettiger. http://www.aquaonline.nl/filtermateriaa ... zwart.html Mooi zwart. Drijft amper. Werkt veel makkelijker dan piepschuim. Dit kan je er gewoon inleggen en uithalen wanneer je wilt.
 
Straks zie je opeens je hele bodem door de bak drijven als een vliegend tapijt :D ;).
 
ik wou hem wel in 2 delen snijden haha, zodat het drijfvermogen wat verminderd wordt....
 
Gewoon los in je bak. Dan stenen erop bouwen, dan zand, dan water.

Als je een keer je muur wilt verbouwen niet vergetne dat er piepschuim onder ligt, met een paar stenen blijft het wel onder water maar niet alleen met een beetje zand erop :oops: :D :D :D
 
Hey Hey,
Vandaag een knietje en een klein stukje pvc gehaald en deze op de instroom van mijn filter geplaatst, dus hij staat nu horizontaal.
Ook heb ik 1 zijkant die bij het raam staat volledig beplakt met mat zwart plakfolie, en de andere zijkant een cm of 10 (omdat hier het verwarmings element komt, het ziet er als ik zelf zeg wel erg goed uit.
Ook de plaat piepschuim opmaat gemaakt, en die erin gelegd... Morgen even de stenen afspoelen, ik heb voor ongeveer 60 kg aan stenen.
Morgen maar eens kijken of ik een stap verder weer kan komen...
Qua verlichting zit ik te denken aan de Sylvania aquastar, en de Philips 865, zou dit een mooie combinatie zijn voor Malawi?
Als verwarming wil ik de Hydor staaf verwarming 200 W aanschaffen.
Groet
Erik
 
Ik vindt het handig om alle draden weg te werken in zo een soort van rubbere tol.



Weet niet specifiek hoe dit heet.
 

Terug
Bovenaan