Piano slak


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Sinds een paar weken heb ik (dankzij een tip van mijn broertje) twee pianoslakken (Taia Naticoides) in onze kreeftenbak, of beter gezegd: ik had er twee, inmiddels heb ik er al 8 in totaal omdat ik laatst ineens 6 baby-slakjes zag (terwijl ze er maar een paar per jaar horen te krijgen). Deze slakken zijn levendbarend en leuk om te zien (vind ik).

Misschien een leuke tip voor iemand die eens "wat anders" wil ?
Ze zijn lastig te krijgen in de handel maar mijn LFS en die van mijn broertje hadden ze toevallig zitten.
Ook is er weinig over te vinden. Dit is 1 van de weinige linkjes die ik kan vinden over deze slak.



Hierbij een fotootje van 1 van de baby's in mijn bak :daisy:

IMG_6007.jpg
 
Kijk dat horen we graag en inmiddels heb ik hier alweer iets van 18 kleintjes lopen:D:D

Ik heb nog geen kleintjes gespot maar in die bakken zitten ook puntslakken (die ik er geregeld probeer uit te halen) dus dat is extra opletten geblazen :D:br:
 
Ja daarmee moet je wel uitkijken in dat geval. Hoe groot zijn ze inmiddels dan nu die Tylo s?
 
Dan kun je zien dat ze meer ruimte en eten hebben als hier denk ik. Ik heb ze in een nano van 60 liter maar ze groeien super traag. Ik heb er met 14 volwassen slakken ook wat teveel in maar ja ze doen het verder goed dus ik laat dat zo.
 
Dan kun je zien dat ze meer ruimte en eten hebben als hier denk ik. Ik heb ze in een nano van 60 liter maar ze groeien super traag. Ik heb er met 14 volwassen slakken ook wat teveel in maar ja ze doen het verder goed dus ik laat dat zo.

De ruimte kan het niet in zitten. Heb er twee in een 30L cube en 2 in een 23L fluval edge
 
Ik heb er al wel 4-5 jaar zoveel grote volwassen exemplaren in en voer ze net als de garnalen 3x per week. Ik hoor nooit klachten gelukkig;)
 

Terug
Bovenaan