Ph waarde daalt tot onder 5


Daniel89!

Member
Lid geworden
29 april 2019
Berichten
6
Leeftijd
35
goedemiddag,

Ik heb sinds een aantal maanden een bakje draaien waar ik caradina garnalen in wil doen. Ik gebruik osmose water met gh+ en er zit een aquasoil bodem in. Mijn gh is 6 en kh 0-1 alleen krijg ik mijn ph waarde niet goed die blijft na het verversen van water terug zakken naar 4,8. Ik hoor graag van jullie wat ik hier aan kan doen
 
Waar meet je de ph mee? Welke bodem gebruik je hiervoor?
Ik gebruik ook de enviroment bodem en dan zakt hij tot 5-5 tot 6.
 
Ik gebruik een digitale ph meter van atc en een aquasoil van Ada
 
Ik heb geen ervaring met die bodem maar wellicht lid @Cornelius wel. Staat er niets op de zak tot welke waarde de ph daalt?
 
Nee er staat niks op de zak over ph waarde
 
Wilde gok gebaseerd op scheikunde, maar niet op garnalenkunde: bufferen met bicarbonaat?
 
Wilde gok gebaseerd op scheikunde, maar niet op garnalenkunde: bufferen met bicarbonaat?
Dat is toch om de kh te verhogen? Maar ja die wil je juist laag houden en door kh toe te voegen zal de bodem ook sneller uitwerken. Verversen met wat leidingwater kan ook denk ik maar dan heb je hetzelfde effect en zal de bodem sneller verzadigd zijn.
 
Als ik opnieuw mijn water ververs gaat ook mijn ph omhoog maar dit is maar tijdelijk. Dus denk dat met normaal water mengen het niet anders gaat zijn.
 
goedemiddag,

Ik heb sinds een aantal maanden een bakje draaien waar ik caradina garnalen in wil doen. Ik gebruik osmose water met gh+ en er zit een aquasoil bodem in. Mijn gh is 6 en kh 0-1 alleen krijg ik mijn ph waarde niet goed die blijft na het verversen van water terug zakken naar 4,8. Ik hoor graag van jullie wat ik hier aan kan doen
Omdat je kh waarde zo laag is, wordt de zuurtegraad instabiel. Met als gevolg een ongecontroleerde verlaging van de ph.
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Wat kan ik hier dan het beste tegen doen want je wilt voor caradina garnalen toch zo’n laag mogelijke kh?
 
Ik weet niet veel van garnalen. Misschien kan je osmose water mengen met leidingwater zodat de kh waarde ongeveer
3 - 4 wordt.
 

Terug
Bovenaan