PH vraagje


MadhouseNL

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2022
Berichten
54
Leeftijd
35
Beste ,

Ik heb een vraag wat ik nu het beste kan doen , ik heb 2 Ramirezi blue electric , daarnaast heb ik nog een paar renslakken die elke dag als een soort conciërge de bak rond gaan en schoonhouden . Echter behoeft de slak een wat hogere PH (kraanwater zou prima zijn) en de Ramirezi juist rond de 6 . Nu hoor ik de een zeggen van joh maak je niet druk de meeste Ramirezi worden gekweekt bij veel harder water dan 6 terwijl de ander roept dat de levensduur word verkort van de Ramirezi als je ze op harder water houd . En bij de renslakken lost het huisje op als het water te zacht is . Kortom dilemma ,dilemma en nog meer dilemma . wat raden jullie aan ? Ik heb de bak nu simpelweg op kraanwater draaien.
 
Ph is de zuurgraad, niet de hardheid. Ik heb zelfs wildvang op kraanwater zitten. Maar ik durf niet te zeggen of ze ouder zouden worden bij zuurder water.
 
De pH kan ook voor ramirezi's wel hoger. Zelfs bij 8 zijn ze prima te kweken etc en leven ze niet per se korter. Het gaat er bij ramirezi's (en andere "zuurwatervissen") voornamelijk om dat het water schoon is, met weinig bacteriën erin. In de natuur is dat toevallig water met een hele lage pH. Door bepaalde processen die daar aan de gang zijn. Maar dat is geen voorwaarde in een kraanwaterbak. Gewoon goed filteren.
 

Terug
Bovenaan