ph probe


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,850
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
iemand toevallig ervaring met deze ph probe
-Mkn279Z9F6OI_AQGMlt5Xm1ZnBnohfx.jpeg

vandaag binnen gekregen puur om eens te kijken wat het was alleen loop ik nu hier tegen aan :D
ph probe.jpeg

tja twee opties of spoed cursus chinees gaan volgen of vriendin zoeken die taal machtig is :D
of hopen dat iemand hier weet hoe of wat

groet
jaap
 
Niks bijzonders. Zijn de specs van de electrode.
Er zit 3 M KCL in als vulling.

Calibreren met pH 7 , zou dan ongeveer 15mV afgeven.

Mocht de electrode niet goed werken, dan schoonmaken met 4% HF, of 4M HCl.
HF zou ik niet gebruiken. Voor je het weet heb je een matglazen voorruit.
 
Niks bijzonders. Zijn de specs van de electrode.
Er zit 3 M KCL in als vulling.

Calibreren met pH 7 , zou dan ongeveer 15mV afgeven.

Mocht de electrode niet goed werken, dan schoonmaken met 4% HF, of 4M HCl.
HF zou ik niet gebruiken. Voor je het weet heb je een matglazen voorruit.
ha marcel ben er helemaal niet in thuis maar wat is 4% hf of 4%m hci:S

groet

jaap
 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee. Heb er ook al naar zitten kijken.

Hoe vul je zo'n ding eigenlijk bij?
 
Deze hebben wel een héél kort kabeltje. Dacht 50cm of zo.
 
@Marcel duidelijk bedankt

@Majo net binnen gekregen zit wel een injectiespuit bij hoe of wat verder :S moet het nog uitvogelen
ben er al wel achter dat dit type niet zo lang mee gaat als ik diverse berichten nalees

@JurgenD klopt maar is bedoelt voor een experiment met de Arduino Uno dus zo erg is dat niet maak liever iets stuk van 14,95 als van 69 euro :D

groet

jaap
 
Heb jij daar zoo veel voor betaald? Je vindt ze al voor 5€ dacht ik. ;)
 
Ik heb ook 1 liggen.. hij is toegekomen met een defecte dichting en volledig uitgelopen :( niet meer bruikbaar dus vrees ik!
 
@JurgenD zou best kunnen hoor die prijs van 5€ al zie ik wel dan dat de afbeelding niet echt lijkt
die types lijken wel niet navulbaar
daarnaast heb ik niet echt geduld om 3-6 weken te wachten meeste komt uit china vandaan per roeiboot :D:D

@yov das jammer heb ook geen idee of deze gaat werken hoor blijft een verrassing bij dit soort dingen denk ik

groet
jaap
 
Komt met het vliegtuig hoor. Alleen liggen pakjes soms weken bij de chines douane. :)
 
Als er iets schoon te maken is zou ik kiezen voor dit doel geschikt reinigings vloeistof. Een electrode is teer en gemakkelijk te beschadigen, daarom zou ik niet kiezen voor agressieve stoffen. Bewaren kun je de electrode in KCL vloeistof, uiteraard wanneer de electrode niet gebruikt wordt. Er zit, als ik het goed heb ook een kapje op waar deze vloeistof in zit.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=bewaarvloeistof+ph+electrode
 

Terug
Bovenaan