Ph pen bewaren


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,982
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Ik beschik nu over een ph pen van Veldhuis met een niet verwisselbare electrode. Dit naast de Voltcraft pen die er ook nog is.
Nu is mijn vraag deze. Die pen van Veldhuis heeft zo n brede zwarte dop waar eventueel wat bewaarvloeistof in kan maar dat vervliegt/verdampt toch vrij snel.
Hebben jullie een idee hoe je de electrode het beste kan bewaren in de daarvoor bestemde vloeistof en moet de electrode altijd in die vloeistof staan??

Ik kan wel weer wat in die brede zwarte dop gieten maar dat gaat vrij snel weg dus.

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=19962
 
Dat is idd een goeie vraag , ik heb ook zo een model , wel ander merk , echter hetzelfde probleem als jij nu hebt .
Bewaren is een probleem , de mijne was rap gaar en meette niet goed meer en veel te trage reacties .
Ik gebruik het enkel nog om de temperatuur te meten .
Het dopje vullen met KCL zou je kunnen proberen , echter moet het dan wel goed afgesloten zijn .
Anders verdampt het en heb je enkel wat poeder over .
 
Kijk voor een potje 4 cm hoog ,En rond.5 cm met deksel.
Maak een gat in de vorm van de pen.
Kan je hem daar in zetten.
 
Op zich een goed idee Bertus maar verdampt die bewaarvloeistof dan niet alsnog erg rap??
Ik doe nu wat in de dop en na een week of 2 is dat weg.

Ik zal eens gaan knutselen
Ik hoor Bertus al denken oh jee als dat maar goed gaat ;)
 
Bij de stift meters van Hanna zit er een schuimpje in het zwarte kapje.
Als je die in de bewaarvloeistof drenkt blijft het weken lang vochtig.

De trage reactie, zoals Erwin2 zegt, had ik ook bij de 2 stiftmeters.
Eigenlijk vanaf het begin al.

Ik liet ze gewoon in de bak drijven op een gegeven moment, met een piepschuim drijflichaam.
 
Nee,als je zorgt dat hij goed afsluit,desnoods met opengesneden luchtslang,om in het opengesneden gat.
En ,koel zetten.
 
Zoiets dus Bertus??

224957_0_82_dsc03553.jpg


Ik had geen ander bakje maar het werkt wel.
Thanks voor je tip hoor techneut ;)
 
Ja,prima toch?
Blijft ook rechtop staan.
 
Ja werkt prima zo hoor.
 

Terug
Bovenaan