PH en NO3 waardes niet optimaal.

En verdwijnt de als ook als ik de CO2 hoger heb? Is dat een indicatie als de CO 2 beter is?
 
Dus je besteld iets en pas daarna vraag je naar ervaringen? logisch.......

Leuke reactie Antje!
Op het internet las ik daar al goede ervaringen over. Was alleen benieuwd of er hier ook iemand bekend mee was!

Zoals ik al eerder ook heb aangegeven je hoort zoveel verschillende dingen en mensen hebben hun eigen ervaring en meningen. Zeg dan maar wie er gelijk heeft!

Ik wil van alles proberen om mijn bak zo goed mogelijk te krijgen. En daar zoek ik ook het internet voor af. Vraag het hier alleen ook nog na omdat je dan ook antwoorden en adviezen krijgt.
Ik zit er niet op om afgezeken te worden.
 
Heb je helemaal gelijk in (dat je hier niet zit om afgezeken te worden) maar ik zie dat zovaak voorbij komen dat mensen achteraf informatie vragen/opzoeken en dus ondertussen maar gewoon aan hebben zitten kloten zonder er enig benul van te hebben wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn, vandaar mijn reactie.
 
Misschien is het een optie om het minder in de techniek te zoeken en meer in de wat robuustere planten en vissen die minder kritisch zijn op waterwaarden, toegevoegde meststoffen en CO2.
Dus vissen die het goed doen op de waarden van je kraanwater, en sterke planten die het ook zonder CO2 en toegevoegde mest doen als javavaren, javamos en anubius. Een inrichting met wat kienhout en bijvoorbeeld catappa bladeren kan ook helpen om de vissen zich prettig te laten voelen als de vissoort daarvoor geschikt is. Ook zorgen voor een gepaste verlichting; alg kan ook komen door te langdurige verlichting.

Niet te veel veranderen ineens, maar stapje voor stapje met een paar weken tussenruimte per stap. De verandering bekijken, is het een verbetering de volgende stap nemen, gaat de boel achteruit een stap terug doen.

Met (chinees) kunststof heb ik altijd een beetje de vraag of de eventuele weekmakers niet te erg uitlogen. Maar dat geldt eigenlijk ook wel voor de gebruikte slangen en dergelijke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan