ph electrode stuk?


jacqueline

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2005
Berichten
3,002
Locatie
hoofddorp
Heb geprobeerd mijn co2 aan tesluiten maar het ijken lukt niet. De pH meter blijft 3.5 aangeven. Heb nieuw vloeistof gedaan in de electrode. Ik heb de electroden 2 dagen droog bewaard door verhuizing van de bak. Ik denk dat de electrode stuk is. Balen is nog geen jaar oud. Heb een Jolub electrode.
 
Zet de electrode eens 24 uur in 3 mol. KCI oplossing en probeer hem dan nogmaals te eiken. Misschien is het dan opgelost.
 
Je kunt nog proberen om hem een dag of twee met de tip in de kcl te zetten, op die manier had je hem ook moeten bewaren er zit meestal een dopje op als je hem koopt of met de tip in een flesje waar je kcl in moet doen als hij uit het aquarium moet.Je kunt het proberen kun je hem na een dag of twee nog niet ijken is hij wel kapot, volgende keer aan denken.

gr. Hans
 
Je mag ze ook niet droog bewaren h�. Denk persoonlijk niet dat het nog goed gaat komen.
 
Stom :stom: Duur foutje. Heb de dop nog wel. Ik zal kcl vloeistif kopen. Dit heb ik niet eens in huis. Altijd handig voor de volgende keer. Zal kijken of hij gaatbwerken. Anders een nieuwe bestellen bij Jolub.

Bedankt voor jullie goede hulp.
 
Je zegt dat je er nieuwe vloeistof in gedaan hebt maar geen kcl in huis hebt ,wat heb je dan in de electrode gedaan want die moet normaal opnieuw gevuld worden met kcl dus leeg maken en dan nieuwe kcl erin.
 
Karper zei:
Je zegt dat je er nieuwe vloeistof in gedaan hebt maar geen kcl in huis hebt ,wat heb je dan in de electrode gedaan want die moet normaal opnieuw gevuld worden met kcl

Ja dat vraag ik mij nu ook af...
 
kcl erin gedaan hihih. Ik ben blond.
Maar het is nu op heb verse voorraad ga straks eiken ben benieuwd of het lukt.
 
Het is niet gelukt. Nog nieuw vloeistof geprobeerd. Word een nieuwe.
 
Jammer... Maar zie het ook positief, je hebt nu wel geleerd dat je je electrode nooit droog mag bewaren ;)
 
Jammer let er in het vervolg op dat je hem moet bewaren in kcl dus ook niet in gedistaleerd water of ander soort vloeistof onder het motto als hij maar niet droog is want dat is heel slecht.
 

Terug
Bovenaan