PH-803 controller


Silcootje

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2011
Berichten
209
Locatie
Flevoland
Website
www.aquaforum.nl
Goedendag,

Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een (tweedehands) aquarium van 160x60x60.

De techniek is niet helemaal nieuw voor mij, aangezien ik al eerder een 2mtr bak heb gehad.

Echter zat er bij dit aquarium alle techniek bij en is het toch weer even uitzoeken wat waarvoor dient en werkt.

Aquarium heeft een overloop in het midden tegen de achterwand met een durso overloop.
Bioloog is opgebouwd uit verschillende vakken met smalle vakken ertussen.

Er zit ook een potfilter bij van Eheim (pro 3) 600.

Tevens zit er een verwarming bij die automatisch zijn werk doet.

Ook zit er een PH/orp controller en een Ozon generator ZO 30N bij.

De laatste twee geeft mij dus totaal geen enige kennis.

Is er iemand die mij hierin verder kan helpen met eventueel afstellen en of ik het beter niet kan gebruiken?

Hierbij even wat foto's van het spulletje :)

Aquarium.JPG


bioloog.JPG


Luchtpomp en verwarming.JPG


Overige techniek.JPG


Overloop aansluiting.JPG


PH en orp controller.JPG
 
Is er niemand die iets kan zeggen over de PH / orp controller :S
Dat is een automaat die pH controller. Het is zaak om te kijken of je een goede sensor (pH electrode) hebt. Dan de spulletjes ijken met ijk vloeistof. Bij 25 graden Celsius is dat op pH 4 en Ph 7. Vervolgens stel je gewenste pH waarde in (pH set knop op je controller) en de automaat is klaar om z'n werk te doen.
 
Dat is een automaat die pH controller. Het is zaak om te kijken of je een goede sensor (pH electrode) hebt. Dan de spulletjes ijken met ijk vloeistof. Bij 25 graden Celsius is dat op pH 4 en Ph 7. Vervolgens stel je gewenste pH waarde in (pH set knop op je controller) en de automaat is klaar om z'n werk te doen.

En het ' orp' gedeelte?
 
https://www.gainexpress.com/products/ph-803-digital-ph-orp-2-in-1-controller-electrodes-co2-o3-relay

Our PH-803 is most advanced type of CONTROLLER with which it can simultaneously measure and display the pH value and redox value (ORP) as well as the other all at the same time which is contrary to almost all other PH/ORP controller. It has 2 BNC electrodes (pH and redox) that you can easily replace anytime, 2 circuits and 2 switched sockets.You can simultaneously control your CO²-plant (via pH value) and an ozoniser (via orp value) at the same time. PH-803 also allows you to control or operate 1 value at time, if necessary, you can operate the equipment with only pH value or just the redox value. Simply set the desired pH/redox values in the controller. If the currently measured pH or Redox value increases or decreases this deviation is adjusted. This can be done with the relay-steered 110V/220V plug socket of the controller. You can attach every 110V/220V device to it like air outlet stone, O3 ozoniser, oxygen pump, CO2-regulator, electromagnetic valve and other ORP & pH control devices.
 

Terug
Bovenaan