Pets Place XL Zwaagdijk


T

TonHageraats †

Guest
Vandaag kwam ik deze voor mij nieuwe zaak tegen, dus even naar binnen.
Kwam ik naar mijn aangename verrassing dit bordje tegen in ��n van de bakken.....

984899tonhageeraats_0_85_cameraupload.jpg

828896tonhageeraats_0_85_cameraupload.jpg

793989tonhageeraats_0_85_cameraupload.jpg


Ik krijg alleen de foto's niet gedraaid, dus jezelf even met de klok meedraaien :sorry:

Verder een nette grote winkel maar niet veel bijzonders aan vissen of plantjes, een beetje "standaard" aanbod.
 
En toch verkopen ze daar 2 Goudvissen inclusief 30cm bakje, kon makkelijk aldus de verkoopster.

En er stonden kort geleden een aqua40 met 2 sluiers en een bakje van circa 25x15x15 met 5 Inpaichthys kerri als showbakjes

En toen ik daar ooit een Platy wilde kopen en ze informeerden naar mijn bakmaat (80x45x40) en de vissen die er al inzaten (9 Platy's). Kreeg ik te horen dat mijn bak al zwaar overbevolkt was en Platy's 8cm worden....

Maar ze verkopen geen vissenkommen. :p
 
Ja, over de kennis van de verkoopsters heb ik ook mijn twijfel.
 
Maar.....je hoeft er niets te kopen toch?
Je junt ook naar winkels gaan met wel de juiste informatie
 
Dat klopt Zap,
Het gros op het forum heeft voldoende informatie over de aan te schaffen vissen of heeft zich gedegen ingelezen, maar de niets vermoedende klant welke alleen op de info van de verkopers afgaan komen we hier weer tegen met schrijnende verhalen :mad:

Een gemiddelde beginner heeft geen idee of de zaak waar ze komen de juiste informatie geeft, en gaan blind op de verkregen info.
 
Daar heb je dan ook weer gelijk in....

Maar denk je dat deze niets vermoedende koper weet wat hij koopt als hij zich een beetje had ingelezen of is dat toch het moment...ziet er grappig uit...wil ik ook....

Het zou uiteraard beter zijn dat er richtlijnen komen voor verkoop va dieren...maar dan krijg je gelijk et volgende probleem...hoe gaat zo'n richtlijn eruit zien....In NL denkt men geheel anders over het houden van vissen/vogels dan bijvoorbeeld in zuid Spanje
 
Best een interessant onderwerp op zich maar het heeft weinig verder met de review van de zaak te maken of er al dan niet richtlijnen moeten komen en wat het beste is voor de vissen.
Graag dus on topic blijven en de regels van een review naleven. Misschien is het een idee om hier een topic voor te openen ;).
 
Een enorme winkel die mij iets "te clean" is.
Vissen zien er goed uit (Ruinemans toch Bart), geen dode vis oid maar de bakken zijn zo blinkend schoon dat ik me afvraag hoe je dat zo krijgt. Giga-oppervlakte met een halve paardenkop (sorry Ton) als klant.
Ik denk dat het geen lang leven beschoren is.
Overigens werken ze wel samen met een officiele dierenarts (De mijne hahaha) op het gebied van ander dierengrut.
Ik kom liever bij de dierenwinkel zonder naam in Bovenkarspel !
 
AadMec zei:
Een enorme winkel die mij iets "te clean" is.
Vissen zien er goed uit (Ruinemans toch Bart), geen dode vis oid maar de bakken zijn zo blinkend schoon dat ik me afvraag hoe je dat zo krijgt. Giga-oppervlakte met een halve paardenkop (sorry Ton) als klant.
Ik denk dat het geen lang leven beschoren is.
Overigens werken ze wel samen met een officiele dierenarts (De mijne hahaha) op het gebied van ander dierengrut.
Ik kom liever bij de dierenwinkel zonder naam in Bovenkarspel !

:thumbs:

Klopt Aad, ik was er als enige klant in deze afgelegen winkel, en ja ook ik verwonderde me aan de sterielheid van de bakken.
 
AadMec zei:
Een enorme winkel die mij iets "te clean" is.
Vissen zien er goed uit (Ruinemans toch Bart), geen dode vis oid maar de bakken zijn zo blinkend schoon dat ik me afvraag hoe je dat zo krijgt. Giga-oppervlakte met een halve paardenkop (sorry Ton) als klant.
Ik denk dat het geen lang leven beschoren is.
Overigens werken ze wel samen met een officiele dierenarts (De mijne hahaha) op het gebied van ander dierengrut.
Ik kom liever bij de dierenwinkel zonder naam in Bovenkarspel !
Klopt, de vissen komen van Ruinemans.

Ze zijn trouwens niet erg duur met hun vissen.

Het is er altijd heel erg rustig, maar toch bestaat het al een jaar of 3. Het is wel een enorme winkel met eigenlijk een klein assortiment aan spullen, maar alles staat zo wijd uit elkaar gestald dat het nog heel wat lijkt.
 
Ik kom regelmatig in deze winkel voor voer etc. voor de konijnen. heb er ook enkele maanden geleden 4 corydoras pyg. gekocht.
De manager/eigenaar heeft nog wel enige kennis over het houden van vissen maar de overige medewerkers kun je beter niets vragen.

Zoals al benoemd is het een hele nette en overzichtelijke winkel waar het nooit druk is.

(wel jammer dat we in deze regio maar weinig goede alternatieven hebben)
 
lbakker zei:
Ik kom regelmatig in deze winkel voor voer etc. voor de konijnen. heb er ook enkele maanden geleden 4 corydoras pyg. gekocht.
De manager/eigenaar heeft nog wel enige kennis over het houden van vissen maar de overige medewerkers kun je beter niets vragen.

Zoals al benoemd is het een hele nette en overzichtelijke winkel waar het nooit druk is.

(wel jammer dat we in deze regio maar weinig goede alternatieven hebben)
Ik, Aad en Ton weten nog wel een goed alternatief voor je. :D
 
Botia zei:
lbakker zei:
Ik kom regelmatig in deze winkel voor voer etc. voor de konijnen. heb er ook enkele maanden geleden 4 corydoras pyg. gekocht.
De manager/eigenaar heeft nog wel enige kennis over het houden van vissen maar de overige medewerkers kun je beter niets vragen.

Zoals al benoemd is het een hele nette en overzichtelijke winkel waar het nooit druk is.

(wel jammer dat we in deze regio maar weinig goede alternatieven hebben)
Ik, Aad en Ton weten nog wel een goed alternatief voor je. :D

Geef maar een PB voor het adres :)
 
een waarschuwing voor deze zaak is op zijn plaats als je voor garantie komt op aangekochte spullen geeft deze niet thuis of duurt heel erg lang
met allerijl uitvluchten door de leidinggevende

groet

jaap
 
Botia zei:
lbakker zei:
Ik kom regelmatig in deze winkel voor voer etc. voor de konijnen. heb er ook enkele maanden geleden 4 corydoras pyg. gekocht.
De manager/eigenaar heeft nog wel enige kennis over het houden van vissen maar de overige medewerkers kun je beter niets vragen.

Zoals al benoemd is het een hele nette en overzichtelijke winkel waar het nooit druk is.

(wel jammer dat we in deze regio maar weinig goede alternatieven hebben)
Ik, Aad en Ton weten nog wel een goed alternatief voor je. :D

ik ook hahaha
 
ik ben ook al een aantal keer in de pets place xl geweest. idd erg schone bakken.
en als er iets met de vissen of andere dieren is staat het er idd keurig bij op een bordje.
wij hebben er een keer een hamster gekocht en prima geholpen.

hoewel ik die winkel best mooi en groot vind kom ik wel liever in de winkel in Bovenkarspel.
Deze man heeft veel meer kennis en passie van vissen en planten
 
flipper34 zei:
een waarschuwing voor deze zaak is op zijn plaats als je voor garantie komt op aangekochte spullen geeft deze niet thuis of duurt heel erg lang
met allerijl uitvluchten door de leidinggevende

groet

jaap

Een buurmeisje hier heeft daar laatst een paar guppen gekocht en de volgende ochtend was er 1 dood. Ze is met de dode gup, de bon en een beetje aquarium water naar de winkel gegaan waarna de eigenaar met een druppeltest het water getest heeft (en ok bevonden) waarna ze zonder enige discussie een nieuwe gup mee naar huis kreeg.
Dit vindt ik toch wel okay!
 
Dat doen de meeste winkels. Bij aankoop van een visje bij deze pets place is mij ook ooit gezegd dat ik een week garantie had.
 
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en de bakken zijn nog steeds heel steriel en clean.

De vissen zien er goed uit en de prijs/kwaliteit verhouding is nog steeds meer dan goed. Maar voor echt aparte soorten hoef je hier niet te gaan kijken.
 
Via Bol.com bij Pets Place een 70 liter aquarium besteld voor mijn toekomstige vuurgarnaaltjes. Ik kende het bedrijf niet en wou voor de eerste keer met meer zekerheid bestellen daarom dus via Bol.
Zij lossen altijd alles netjes op, samen met de verkopers.
Bij levering zat er een barst onder in het aquariumglas.
Mailtje gestuurd met foto's en ik mocht meteen het aquarium gratis retour sturen.
Daags nadat hij bij hen retour kwam stond het geld terug op de rekening.
Nadien heb ik bij hen een nieuw aquarium besteld, want glasbreuk kan altijd. Dat is het risico van verzenden.
Ondertussen staat mijn gloednieuwe bak in te draaien.
Zeer tevreden dus en altijd supersnelle reactie op mails en zeer vriendelijke mensen.
Hier bestel ik nog vaker (y)
 
bij mijn pets place in de buurt bakken ook erg steriel en ziet er goed uit. iemand die daar werkt komt wellis garnalen halen bij me zal hem is vragen hoe het zit
 
Laten we wel proberen om online te blijven en dus ervaringen te delen van de zaak in Zwaagdijk en niet in het algemeen ;)
 
Na vele jaren, heb ik deze winkel weer eens bezocht.

De stelling was schoon en netjes. En de vissen zagen er prima uit. Maar ze waren wel vrij duur.

Ik was toevallig in de buurt, en besloot even bij de Pets-place te gaan kijken. En kwam gelukkig niet speciaal naar de winkel om vis te kopen. Want het volgende bordje hing bij de stelling.
 

Bijlagen

  • Pets place.jpg
    Pets place.jpg
    158.7 KB · Weergaven: 81
Na vele jaren, heb ik deze winkel weer eens bezocht.

De stelling was schoon en netjes. En de vissen zagen er prima uit. Maar ze waren wel vrij duur.

Ik was toevallig in de buurt, en besloot even bij de Pets-place te gaan kijken. En kwam gelukkig niet speciaal naar de winkel om vis te kopen. Want het volgende bordje hing bij de stelling.
Klopt ja hangt er heeeeeeeeeeel vaak! Ik kom er regelmatig om katten voer te halen.


Ik wilde een keer maanvissen bestellen bij ze je gaat lachen van de prijzen. Waren dan wil pterophyllum iniridas. Maar dan nog. Ik kon ze goedkoper krijgen dan daar en bij een betere kweker vandaan.
Screenshot_20230813_181905_Samsung Internet.jpg


En dat te beseffen dan ik hier in enkhuizen voor 40 euro per visje kan krijgen c.a maatje m ;) ruinemans is trouwens de groothandel van petsplace. Gewoon achterlijk duur
 
Pets Place is natuurlijk een dierenspeciaalzaak waarbij de aquariumafdeling een bijproduct betreft. En niet alle filialen van Pet's Place hebben een aquariumafdeling. Het hangt er namelijk ook vanaf of het filiaal bij de grote keten hoort of dat het een franchise betreft. Want niet alle franchisezaken gaan voor een aquariumafdeling. Maar even over het beleid van Pet's Place qua inkoop, de staffelkorting is lager bij dit soort zaken als bij een echte aquariumzaak of een dierenspeciaalzaak die op zichzelf staat. Dat houdt in dat als men een minimale marge wilt gaan behouden, dat men ze voor de normale geadviseerde verkoopprijs moeten aanbieden die hoger ligt als bij zaken die met een hogere staffelkorting zitten. Je hebt namelijk ook nog de zogenaamde "going-prijs". Dit is de prijs die lager ligt als de normale geadviseerde verkoopprijs. Deze going-prijs wordt ook wel vaak gebruikt als verkoopprijs zijnde. Maar op zichzelf staande zaken mogen hun eigen prijs bepalen. Vaak gaat de inkoopsprijs 3x over de kop als zijnde de winkelprijs. Maar er zijn ook wel etters van zaken (zal geen namen noemen) die ze vaker over de kop prijzen. Het is maar wat ze eraan willen gaan verdienen.
 

Terug
Bovenaan