Pestgedrag?


Nadine Maria

Well-known member
Lid geworden
8 september 2020
Berichten
47
Leeftijd
28
Hallo,

Ik heb twee sluierstaarten die al ongeveer zes jaar bij elkaar zitten. Echter zit er sinds ongeveer een half jaar een derde vis bij, een zwarte telescoop sluierstaart. Nu hebben we al een paar keer gehad dat één van de oude vissen samen met de nieuwe z'n andere maatje aanvalt. Ze jagen de vis op, duwen der overal heen, door heel de bak heen. Dit doen ze gelukkig niet de gehele tijd en ook niet iedere dag. Maar wat is er aan de hand? Ze zitten met z'n drieeën in een bak van 180 liter.
 
De zwarte en de oranje jagen dus op de witte sluierstaart.
 
De opgejaagde vis is een vrouwtje, de jagers een mannetje. Die willen tegen haar buik aan duwen om de eitjes los te krijgen. Dit is normaal paringsgedrag voor goudvissen. Het is er ook helemaal het seizoen voor.
 
De opgejaagde vis is een vrouwtje, de jagers een mannetje. Die willen tegen haar buik aan duwen om de eitjes los te krijgen. Dit is normaal paringsgedrag voor goudvissen. Het is er ook helemaal het seizoen voor.
Oh wat ben ik hier blij mee! Ik heb dus echt te weinig kennis om dit te zien en/of te weten. Wel aan gedacht, maar wist het nooit zeker. Dankjewel!
 

Terug
Bovenaan