Peru biotoopje


Ik zit nu ineens te twijfelen.,.. Ik kan waarschijnlijk ook een aquarium van een meter kwijt. Maar zou zoiets kunnen op de tweede verdieping? Woon namelijk wel in een bovenwoning.
 
Ik heb ze links en rechts in mijn bak staan zonder Co2, een mooie donkergroene kleur.
 
Ik zit nu ineens te twijfelen.,.. Ik kan waarschijnlijk ook een aquarium van een meter kwijt. Maar zou zoiets kunnen op de tweede verdieping? Woon namelijk wel in een bovenwoning.
Bij een goed vloer hout/beton geen probleem anders zou je er zelf ook niet op kunnen lopen
Zoveel weegt een meter bak niet.
Succes met kiezen:D
 
Bij een goed vloer hout/beton geen probleem anders zou je er zelf ook niet op kunnen lopen
Zoveel weegt een meter bak niet.
Succes met kiezen:D
Ja leek mij ook niet een mega probleem hahaha. Eerst maar even overleggen met mijn vriend. Die heeft natuurlijk ook wel een kleine beetje inspraak :D;)
 
Yes!!! Een meterbak it is :)
Dat is mooi!!

Kun je mischien wel corydoras combineren met de apistogramma, want zo groot word die niet. En dan zo'n 30 stuks van de marginatus en nog een l-nummer erbij en mischien nog bijlzalmpjes oid en het word een prachtbak:thumbs:
 
Dat is mooi!!

Kun je mischien wel corydoras combineren met de apistogramma, want zo groot word die niet. En dan zo'n 30 stuks van de marginatus en nog een l-nummer erbij en mischien nog bijlzalmpjes oid en het word een prachtbak:thumbs:
Ja als iemand daar info over heeft?
Of het dan wel kan dat ik corydoras panda combineer met een harem apistogramma agassizi ? De bak wordt dan dus 101x41x50 !
 
Dat is al een serieuze maat.

Ik denk dat daar wel een harem Apisto's in kan in combinatie met een wat kleinere Corydoras.

Ik weet niet hoe biotoop correct je het wil maar de Corydoras similis is een heel leuk visje daar kun je er denk wel 8 van nemen.
 
Dat is al een serieuze maat.

Ik denk dat daar wel een harem Apisto's in kan in combinatie met een wat kleinere Corydoras.

Ik weet niet hoe biotoop correct je het wil maar de Corydoras similis is een heel leuk visje daar kun je er denk wel 8 van nemen.
Ik wilde eigenlijk graag specifiek Peru hebben. De apisto's agassizi komen daar vandaan, evenals de corydoras panda en de nannostomus marginatus.
Maar ga wel eventjes kijken welke corydoras er ook uit Peru (of gelijke streken) komt. Helemaal specifiek hoeft nu ook weer niet. Ik zou het ook groter kunnen maken en er gewoon een Zuid-Amerika bak van kunnen maken.

Het gaat mij voornamelijk gewoon om de uitstraling van de bak denk ik. Ik wil niet zomaar een Hollandse plantenbak als je snapt wat ik bedoel hihi. <-- Die zijn natuurlijk ook heel mooi hoor en vast lastig met al die planten, maar mijn voorkeur gaat daar niet naar uit.
 
Ik wilde eigenlijk graag specifiek Peru hebben. D
www.fishbase.org
Deze site gebruik ik altijd als ik een lijst wil met vissen die in een bepaald gebied voorkomen. Je kunt zoeken op land, maar ook op rivier, voor als je nog preciezer wilt gaan en een bepaalde rivier in peru uitkiest;)

Hier een lijst met vissen uit Peru:
http://www.fishbase.org/Country/Cou...esent&sortby=alpha2&ext_pic=on&vhabitat=fresh

Wil je er eigelijk ooknog een l-nummer indoen? (Kun je op die lijst ook kijken welke daar voorkomen);)
 
www.fishbase.org
Deze site gebruik ik altijd als ik een lijst wil met vissen die in een bepaald gebied voorkomen. Je kunt zoeken op land, maar ook op rivier, voor als je nog preciezer wilt gaan en een bepaalde rivier in peru uitkiest;)

Hier een lijst met vissen uit Peru:
http://www.fishbase.org/Country/Cou...esent&sortby=alpha2&ext_pic=on&vhabitat=fresh

Wil je er eigelijk ooknog een l-nummer indoen? (Kun je op die lijst ook kijken welke daar voorkomen);)
Vind een L-nummer wel echt heel gaaf (de meeste dan). Maar wordt dat niet veel te druk met een apistogramma harem, corydoras en een L-nummer?
 
Vind een L-nummer wel echt heel gaaf (de meeste dan). Maar wordt dat niet veel te druk met een apistogramma harem, corydoras en een L-nummer?
Lijkt mij niet, meesten zijn erg rustig en doen bijna de gehele dag niks;)
 
Dat zeker, Heb verschillende gehad.
de enige die ik echt zag was de gewone ancistrus cf cirrhosus.
heb ook een L-75 en een L-15 (pecktolia vitta geloof ik) gehad en zeker die laatste zag ik nooit
 
Ligt uiteraard aan de inrichting.
Ik heb er ooit eens een gehad die zag je nooit.
 
Ligt uiteraard aan de inrichting.
Ik heb er ooit eens een gehad die zag je nooit.
Ga sowieso wel zorgen dat het wel een beetje 'open' blijft. Maar door het hout zal je zeker wel aardig wat zicht beperken. Maar dat neem ik dan maar voor lief ;)
 

Terug
Bovenaan