Parende farlowella's?


Jammer dat het niks is geworden.

Ik zou eventueel de volgende x alleen de losse eitjes er uit halen. De eitjes die vast zitten lekker laten zitten, papa doet zijn werk wel. Ik hoop dat je dan meer succes hebt.
 
Jammer dat het niks is geworden.

Ik zou eventueel de volgende x alleen de losse eitjes er uit halen. De eitjes die vast zitten lekker laten zitten, papa doet zijn werk wel. Ik hoop dat je dan meer succes hebt.
Ja inderdaad, ga ik doen, bedankt :)
 
Probeer dit voer eens te voeren aan je jonkies....Deze visjes moeten in de beginfase veel alg en microcopisch kleine beessies hebben. Dat zit hierin.
Werkt echt heel erg goed, met injectiespuit en luchtslang eraan precies op de juiste plek te voeren.

256376bigsmoke_0_82_visvoer_voor_jonkies1.jpg
 
Probeer dit voer eens te voeren aan je jonkies....Deze visjes moeten in de beginfase veel alg en microcopisch kleine beessies hebben. Dat zit hierin.
Werkt echt heel erg goed, met injectiespuit en luchtslang eraan precies op de juiste plek te voeren.

Bekijk bijlage 11761
Waar kun je dat bestellen?
 
Je bestelt dat HIER:


Van: Nicole Ramakers [mailto:nicole@smulders.nl]
Verzonden: vrijdag 28 oktober 2016 08:07
Aan: 'willem165@ziggo.nl' <willem165@ziggo.nl>
Onderwerp: osi producten


Geachte heer de Groot,


De firma OSI is gestopt met het maken van de kleine verpakkingsmaten, vanaf medio November zal het OSI voer wel weer in kleine verpakkingsmaten leverbaar zijn alleen onder de naam HS Aqua met OSI labels erop.


Indien u ons laat weten in welke plaats u gevestigd bent kunnen we voor u misschien even kijken bij welke winkel u het voer kunt kopen.


Mocht u verder nog vragen hebben, dan verneem ik dit graag.


Met vriendelijke groet,


Nicole Ramakers - Smulders

President


Smulders Wholesale

Burg. Visscherstraat 130

NL 6235 EM Ulestraten

The Netherlands

T: +31 (0) 43- 35 09 310

F: +31 (0) 43- 35 09 350
M: +31 (0) 6- 525 727 44

E: nicole@smulders.nl



upload_2017-4-10_19-56-42.jpg
 
Nou inmiddels zijn er al weer twee nestjes gelegd en de eerste keer liet ik ze zitten en werden ze binnen 3 dagen opgepeuzeld door de ancistrus... nu waren de farlowella's gisteravond weer bezig, deze keer voor het eerst op het glas, erg leuk om te zien..maar vanmorgen was alles al weer weg helaas... misschien de ancistrus eens verhuizen naar een andere bak?
Met de axelotl babies gaat het overigens wel goed, grappige beestjes.. ik moet deze alleen wel echt elke dag verversen, want er blijft nitriet komen door het vele voer wat ze dagelijks krijgen
IMG_1103.JPG
 
Wat leuk die axelotl-baby's! heb deze diertjes nog niet gehouden. weet ook niet of mijn bak wel geschikt is voor deze amfibieën. Of de inrichting....! Wellicht wel eens iets om te overwegen, is toch weer wat anders dan een vuurbuiksalamandertje, die heb ik vroeger soms wel met tientallen gevangen en gehouden.
 
Wat leuk die axelotl-baby's! heb deze diertjes nog niet gehouden. weet ook niet of mijn bak wel geschikt is voor deze amfibieën. Of de inrichting....! Wellicht wel eens iets om te overwegen, is toch weer wat anders dan een vuurbuiksalamandertje, die heb ik vroeger soms wel met tientallen gevangen en gehouden.
Oh echt, gevangen waar?(komt niet in Nederland voor dacht ik?)
Axelotls zijn erg makkelijk vind ik, weinig eisen en eten alles.. zolang ze niet te klein zitten zijn ze ook totaal niet dominant of canibalistisch. Ik heb zelfs drie mannen met maar 1 vrouw en wanneer ze niet aan het struinen zijn, zitten ze met z'n vieren in hun hol te chillen, erg gemoedelijk:smitten:
Het enige nadeel kan zijn in de zomer dat de watertemperatuur echt niet boven de 21 graden mag komen..
Ze zijn trouwens 100% onderwater dieren dus een speciaal aquarium of eilandje oid is niet nodig :)
 
Zal wel in de zomer lastig zijn om de temp zo laag te houden.
 
Zal wel in de zomer lastig zijn om de temp zo laag te houden.
Ligt aan je huis denk ik,hier is alles van beton en ik woon beneden dus het wordt hier in de zomer eigenlijk nooit veel warmer..
En anders gewoon de helft koud water er in, ze kunnen gelukkig erg goed tegen temperatuur schommelingen (dat stimuleert zelfs hun paar gedrag)
Bij onze LFS wordt het overigens in de zomer wel te warm en je ziet de axel's daar in de zomer dan ook vaak drijven (en uitgemergeld omdat ze niet meer eten..) ik krijg dan vaak de neiging om ze allemaal mee te nemen, maar dat heeft geen zin want dan zitten er een week later weer nieuwe..
 
Ok, dat is hier wel anders en hier is het zomaar rond de 25 graden. Dan heb je daar inderdaad geluk mee;)
 
Ok, dat is hier wel anders en hier is het zomaar rond de 25 graden. Dan heb je daar inderdaad geluk mee;)
Ja de vooroorlogse huizen in de stad en bovenwoningen zijn wel wat lastiger .. dan zou je wel echt een koeler moeten aanschaffen denk ik, of koel elementen erin en de bak isoleren oid..
En anders maar in een bakje in de koelkast ;) (nu ging ik dit even googelen en het schijnt echt te kunnen)
 
Klopt, veel verversen is echt een pré! Met mijn parva's ging het prima, maar toen ik 1 dag niet had ververst gelijk een aantal doden.. Veel voer en veel verversen. Het is gewoon arbeidsintensief, dat is het probleem voornamelijk.
 
Ja de vooroorlogse huizen in de stad en bovenwoningen zijn wel wat lastiger .. dan zou je wel echt een koeler moeten aanschaffen denk ik, of koel elementen erin en de bak isoleren oid..
En anders maar in een bakje in de koelkast ;) (nu ging ik dit even googelen en het schijnt echt te kunnen)

Nou op Oosterhogebrug zijn ze ergens rond de jaren 70 maar best wel warm hoor. Praat me niet van de slaapkamers boven.
 
Die vuurbuiksalamandertjes zwommen hier gewoon in een hele hoop poelen en vennen. Helaas zijn de meeste van deze plassen allang of weg of zeer diep uitgebaggerd en dan willen de salamandertjes er niet meer in zwemmen. Ook kikkers en padden houden niet van diep en open water.
Heb al erg lang geen salamandertjes meer gezien in mijn omgeving. Ben ook niet meer echt op zoek geweest.
 
Dat is hier net zo hoor. in mijn jeugd zag ik hier ook best met regelmaat salamanders gaan maar nu niet meer jammer genoeg.
 
image.jpg
Nou er zijn weer eieren en meneertje past er redelijk op, maar hij is toch af en toe even de hort om op te eten enzo...

Ancistrus is eruit en nu hopen dat de eieren niet weer worden opgesnoept, maar ik vertrouw de goby's niet helemaal...
 
Leuk die eitjes. Kun je misschien zelf erbij gaan zitten waken:D;)
 
Je hebt straks geen ruimte meer om bakjes neer te zetten met allemaal klein grut:D:D
 
Hoop dat je deze x wat meer geluk hebt. Succes er mee.
 
Hoe is het met de eitjes?
 

Terug
Bovenaan