Parasiet?


K

Kimmes

Guest
Hoi mensen,

Ik heb vandaag een klein wormpje in mijn bak ontdekt,
hij is wat roodbruin doorzichtig met een lang lichaampje van bolletjes lijkt het wel. Het ''kopje'' is donker en hij beweegt een beetje met golvende bewegingen tussen de steentjes.

Hieronder een foto (kon niet duidelijker sorry, zo klein is ie), heb geen idee wat het is! :S
[image]http://i963.photobucket.com/albums/ae112/kimdej93/IMG_1155_zpsdc04ad54.jpg[/image]
 
Op het moment geen vissen in de bak, alleen slakken en garnalen!
 
Ja die komen er binnenkort weer in :)
Dus kan verder geen kwaad denk je?
 
Vreemd.. zou sowieso een andere bodem nemen.. deze is veel te grof en er gaat allemaal viezigheid tussen zitten!
 
Met het wormpje kan ik je niet helpen, maar even iets anders.
Hoe groot is het grind? Op de foto lijken het nogal redelijk grote steentjes te zijn en het vuil hoopt zich daar dan tussen op wat later dan wel een probleem kan worden.
 
Geen idee wat het is, sorry.
Hoe gaat het nu met je vissen? Ben ik erg benieuwd naar.
 
Het grind is niet heel groot, maar inderdaad wel wat aan de grote kant.. Kan het alleen moeilijk nu eruit halen en nieuw grind in doen, aangezien ik allemaal kleine garnaaltjes en slakjes heb..
Met het schoonmaken hussel ik het wel goed zegmaar en zuig de troepjes met de slang eruit, dus het zal wel wat meevallen dan.

En met de vissen gaat het iets beter, ze zwemmen af en toe weer en eten af en toe wat, maar nog niet top.
Heb het water nogmaals laten testen bij een andere speciaalzaak en de waarden waren goed, dus echt geen idee waar het aan ligt.
Maar even afwachten nog!
 

Terug
Bovenaan