Paradijsvissen (Macropodus opercularis)


NyLeZ

Well-known member
Lid geworden
24 juni 2014
Berichten
53
Leeftijd
37
Locatie
Tilburg
Website
www.facebook.com
Mijn koppel paradijsvissen legt aan een lopende band eieren en de jongen van een eerder nest zwemmen ook vrolijk rond.

Doordat de jongen met rust gelaten worden gok ik dat ik binnenkort een enorme hoeveelheid paradijsvissen heb zitten die verkocht kunnen worden.

Wat is de gemiddelde verkoopprijs van deze vissen?
Bij mijn LFS heb ik ze voor 3,95 gekocht maar ik vond dat al aan de dure kant voor deze dieren want ik dacht dat ze minder "waard" waren?
 
De groothandelsprijzen zijn ontzettend omhoog gegaan het laatste jaar omdat de Euro lager zou staan dan Singapore dollar. En dat moet een winkelier door rekenen.

Het is zelfs nu zo dat steeds meer winkeliers rechtstreeks vanuit het buitenland gaan bestellen omdat, dat inclusief vrachtkosten goedkoper is.

Visjes van een cm of vier geraak je via Marktplaats voor 1.50 wel kwijt.

Volgens mij heb je de verwarming constant aan, wat bij deze vissen niet hoeft. Gewoon in een onverwarmde bak zijn ze niet alleen constant in de paarstemming maar worden ook een stuk ouder.
 
bedankt voor de reactie!

Ik heb inderdaad de verwarming constant aan (24 graden) omdat er ook een koppel kersenbuiken in de bak zit en een aantal ancistrussen.

1,50 per vis klinkt als een prima prijs, een paar jaar geleden waren ze inderdaad een stuk goedkoper maar ik merk inderdaad dat veel vissen enorm in prijs zijn gestegen.
Maarja, zo gaan die dingen nou eenmaal, daarom was ik benieuwd naar wat een redelijk prijs is voor deze vissen.
 
Met Paradijsvissen, Kersenbuiken en Ancistrussen klinkt het als constant fokken in je bak. ;)

Ik zag dat ik een foutje had gemaakt. Bij een lagere temperatuur zullen ze niet zo snel fokken.
 
Ik ken die Paradijsvissen niet, maar vind ze wel heel mooi.

Kan je die in een 125 liter bak houden? En zijn die makkelijk in de omgang met andere vissen?
 
Ik denk niet dat je op voorhand een bedrag kan aangeven. Ik heb heel veel Multi s gehad voor de verkoop en die raakte ik niet kwijt en als er al werd gereageerd was men niet meer te betalen dan 0,50.
De soort en het aanbod spelen altijd een rol denk ik.
 
Coulibaly zei:
Ik ken die Paradijsvissen niet, maar vind ze wel heel mooi.

Kan je die in een 125 liter bak houden? En zijn die makkelijk in de omgang met andere vissen?

Paradijsvissen zijn vrij makkelijk in de omgang, zolang je geen hele kleine vissen hebt kunnen ze zeker in je bak.
wanneer er een klein visje voorbij zwemt kan hij als voer gezien worden maar dan heb ik het echt over vissen die kleiner zijn dan kardinalen!

lees wel eerst even goed online waar je rekening mee moet houden als je ze neemt.
oppervlakte beplanting zijn ze erg fan van bijvoorbeeld.
het is een labyrinthvis dus ze blijven vooral aan het oppervlak.
aan de temperatuur stellen ze weinig eisen, ze kunnen vanaf het voorjaar ook prima in de vijver wonen tot ongeveer de herfst!

om eerlijk te zijn lieten ze bij mij zelfs de jonge guppen met rust maar dat kan ook zijn omdat ze constant verzadigd waren, het waren er nogal veel :D
de guppen zijn eindelijk verkocht nu trouwens (op 1 verstekeling na).

persoonlijk vind ik het erg mooie vissen en er zijn een aantal mooie kleurvarianten verkrijgbaar.

het was geloof ik zelfs de eerste "exotische" aquariumvis die werd verkocht!
 
NyLeZ zei:
Coulibaly zei:
Ik ken die Paradijsvissen niet, maar vind ze wel heel mooi.

Kan je die in een 125 liter bak houden? En zijn die makkelijk in de omgang met andere vissen?

Paradijsvissen zijn vrij makkelijk in de omgang, zolang je geen hele kleine vissen hebt kunnen ze zeker in je bak.
wanneer er een klein visje voorbij zwemt kan hij als voer gezien worden maar dan heb ik het echt over vissen die kleiner zijn dan kardinalen!

lees wel eerst even goed online waar je rekening mee moet houden als je ze neemt.
oppervlakte beplanting zijn ze erg fan van bijvoorbeeld.
het is een labyrinthvis dus ze blijven vooral aan het oppervlak.
aan de temperatuur stellen ze weinig eisen, ze kunnen vanaf het voorjaar ook prima in de vijver wonen tot ongeveer de herfst!

om eerlijk te zijn lieten ze bij mij zelfs de jonge guppen met rust maar dat kan ook zijn omdat ze constant verzadigd waren, het waren er nogal veel :D
de guppen zijn eindelijk verkocht nu trouwens (op 1 verstekeling na).

persoonlijk vind ik het erg mooie vissen en er zijn een aantal mooie kleurvarianten verkrijgbaar.

het was geloof ik zelfs de eerste "exotische" aquariumvis die werd verkocht!

Ik heb ondertussen al het ��n en ander er over gelezen en vernomen, waarna ik er eentje heb gekocht. Er volgen er nog :)

Leuk en markant beestje wel, dat zich makkelijk aanpast.

Bedankt om het me te leren kennen.
 
125liter dat is toch een 80cm bak? Dat is naar mijn mening wat te klein.

Ze wensen veel drijfplanten en rustige medebewoners dus gene guppen en dergelijke.

Beter hou je ze niet te warm (Bij Zap kan dat begrijpelijker wijs niet), een onverwarmde bak is perfect. Ze worden zo veel ouder en verton minder agressie dan wanneer je ze constant warm houdt.
 
Botia zei:
125liter dat is toch een 80cm bak? Dat is naar mijn mening wat te klein.

Ze wensen veel drijfplanten en rustige medebewoners dus gene guppen en dergelijke.

Beter hou je ze niet te warm (Bij Zap kan dat begrijpelijker wijs niet), een onverwarmde bak is perfect. Ze worden zo veel ouder en verton minder agressie dan wanneer je ze constant warm houdt.

Ja, ik snap je wel, er zijn er nog die zeggen dat 80 cm niet kan, anderen zeggen dan weer van wel. Het zal wel een randgeval zijn. Mocht het een probleem geven, dan gaan ze retour winkel. Ik heb wel een grotere bak, maar daar zitten Boesemani's en Denisonii in, niet echt zijn geschikt voor een Paradijsvis als gezelschap.

Het zijn geen pijlsnelle zwemmers en echt groot worden ze niet, dus ik vermoed dat het wel kan, maar dat het afhankelijk is van bak tot bak.

Ja, is mij bekend dat ze niet te warm mogen zitten. Maar de Vietnamese versie, welke meestal te koop is, kan er wel beter tegen. Wil niet zeggen dat je hem af en toe niet koeler moet gaan zetten. Beestje gaat anders voortdurend in paringsmodus zijn en minder lang leven.

Klopt ook van de agressie. Hoe warmer hoe agressiever. Er komen geen hyperkinetische vissen of snelle vissen in. Wel vissen die zich ook niet laten doen en tegen een stoot kunnen.

We zijn nog een beetje aan 't zoeken naar een schooltje voor 't midden.
 
Paradijsvissen in een 80 cm zou ik niet veel meer bij doen wat bodemspul verder niet.
Buiten in de vijver ligt eraan waar ze wegkomen er zijn stammen die je warmsr moet houden van de opercaris, mijn favo de zwarte spechtti wat een prachtding
 
Het zal aan de naam liggen maar ik denk daar toch hetzelfde over. 80 cm is al vrij krap aan.

Dat en ik heb nu eenmaal een zwak voor laag bezette bakken.
 
uiteraard ligt het ook nog heel erg aan de inrichting van de bak, als je veel hout/stenen tot aan het oppervlak hebt maar je bak is wel groter, maakt dat uiteraard weinig uit aan zwemruimte.

Bij mij zit het koppel in een 80cm bak met een koppel kersenbuiken en wat ancistrussen dus niemand heeft last van elkaar :)

3 soorten drijfplanten en wat stukken boomschors die drijven (was een stille hint), dit is perfect voor schuimnesten hebben ze ondervonden ;)
 
De meeste paradijsvissen uit de winkel worden ongeveer 7-9cm. Dus kan opzich in een 80cm. In een 80cm zou je een schooltje eilandbarbelen oliotius oligolepis, erbij kunnen doen. Of anders rouwrios gymnocorymbus ternetzi...
 
Ik heb ze ondertussen 2 maanden. Heerlijke visjes. Het zijn wel een soort pitbull versies van dwerggoerami's, maar als je ze niet te warm zet, dan hou je hun agressie goed in toom.

Rond de 23� is ideaal voor die van mij.
 

Terug
Bovenaan