Pantanal biotoop (artikel)


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Na mijn vorige artikel over het Brahmaputra stroomgebied biotoop, besloot ik ditmaal mij te oriënteren op Zuid-Amerikaans biotoop. Omdat dit voor veel mensen gelijk staat aan het, overigens prachtige, Amazone gebied, besloot ik voor een ander soort biotoop te gaan. Er zijn uiteraard overeenkomsten, maar desondanks is de Pantanal een uniek ecosysteem, dat nog niet veel wordt gebruikt binnen de (biotoop) aquariumhobby.

Deel 2 in mijn zoektocht naar een biotoop aquaria: De Pantanal (Rio Paraguay bassin)

Link om dit artikel on-line te lezen via Scribd.

Link om dit artikel in de resources te lezen via aquaforum.

Hopelijk kan dit artikel een bijdrage leveren aan de aquariumhobby, veel leesplezier! :book:
Ook ik leer weer bij tijdens het schrijven van deze artikelen. Om de serie als een geheel te laten uitzien zal deel 1 daarom in de toekomst nog een update gaan krijgen. Deel 3 zal nog even op zich laten wachten omdat het schrijven van deze artikelen toch enige voorbereiding vereist.

In dit topic mag je vragen stellen over het artikel, aanbevelingen doen of een discussie starten over onderwerpen gerelateerd aan het artikel.
 
Laatst bewerkt:
Mooi artikel. De Pantanal is wat mij betreft een van de mooiste en meest magische onderwaterplek ter wereld. Vooral de rijke flora (maar zeker ook fauna) maakt de mogelijkheden wat betreft biotoopaquaria eindeloos. Ik kijk uit naar artikel 3:D
 

Terug
Bovenaan