Pango Kuhlii (Indische modderkruiper) samen met tetra's?


C

CasaDiVecchio

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een 63 liter bak, momenteel met 6 Neon Terta's, kan ik deze combineren met een stuk of 3 Pangio Kuhlii's? Of wordt dit afgeraden?
Wil graag wat verschillende soorten visjes in de bak. De ondergrond is fijn grind.
 
Pangio wil zich graag In de bodem verschuilen en graaft dus ook graag.
In (fijne) grind gaat dat moeilijk en zullen ze zichzelf beschadigen. Ik zou ze alleen nemen, als je minstens de helft van de bodem van je bak kunt bedekken met een dikke laag (5cm) bladeren zodat je toch iets te graven hebben en zich kunnen verstoppen.

Het zijn geen scholenvisjes maar als je er 2 of 3 koopt dan zul ze je wat vaker zien dan als je er maar 1 koopt.

Wellicht kun je dan beter een aantal (5-7) Otocinclus kopen, dit zijn klein blijvende algenetertjes die de hele dag in de hele bak ronddartelen op zoek naar algen.

Ook kun je hierbij gerust wat vuurgarnaaltjes zetten, en een paar renslakjes zo is er in je bakkie dan toch van alles te beleven

Greetzz Bigsmoke
 
BigSmoke,

Vuurgarnaaltjes en renslakjes, daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor deze leuke tip.
Klopt het dat je meerdere vuurgarnaaltjes moet aanschaffen, en zo ja hoeveel dan in mijn 63ltr bak?
 
De P kuhli zul je niet vaak zien overigens, dus daar moet je m niet voor nemen.

Wat ook leuke gasten in een gezelschapsbakje zijn , zijn dwergklauwkikkers, in aanvulling op wat BigSmoke zegt dan is er ook altijd iets te lachen in je bak ook, omdat ze rare capriolen uit halen.
 
ik heb ook een aantal kuhlii's met guppen samen in een bak. overdag zijn ze minder vaak zichtbaar. ik heb 2 soorten de myersi en de oblonga als ik het goed heb (de zwarte versie) ik moet zeggen dat de zwarte meer en actiever te zien zijn dan de myersi. ze zijn minder mooi kwa kleur maar wel leuker. in mijn bak vallen ze goed op omdat ik wit zand heb en lichte stenen en buizen.
 
CasaDiVecchio zei:
BigSmoke,

Vuurgarnaaltjes en renslakjes, daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor deze leuke tip.
Klopt het dat je meerdere vuurgarnaaltjes moet aanschaffen, en zo ja hoeveel dan in mijn 63ltr bak?
Vuurgarnaaltjes houd je met minimaal 10 stuks. Voor jouw bakje kan je daar het best mee beginnen.
 
De Pangio kuhlii is nog nooit geexporteerd (voor zover bekend) en ga je dus ook niet vinden in de handel.

Er zijn 2 soorten Pangio's die veel worden verkocht en op de P. kuhlii lijken; de Pangio semicincta (die het meeste op de eche P. kuhlii lijkt) en de Pangio myersi.
De P. myersi moet je wat warmer houden dan de Neontetra's die vrij koel moeten zitten. Hier kan de P. semicincta beter tegen en die is dus een betere optie. Let daar op als je ze koopt.

Ze hebben inderdaad wel een stuk liever zand dan grind, zo lijkt het.
 
Bedankt Jones, idd zijn 10 vuurtjes een prima begin!

Worden er vanzelf meer, heb je meer geld te besteden, dan zou ik bijzondere garnaaltjes kiezen, zoals bijgarnaaltjes.

Greetzz Bigsmoke
 

Terug
Bovenaan