Paludarium verslag


S

seahorse

Guest
Hallo allemaal,
na veel te hebben bekeken ben ik begonnen met de bouw van een paludarium.
de bak is 45x27x27... niet groot dus.
Er komen dan ook geen grote dieren in.
Ik zit te denken aan garnalen.
Welke soort raden jullie mij aan?
P.S foto's komen nog:)
 
Dit ga ik volgen want hier ben ik echt wel benieuwd naar .:)
 
Als je in dat formaat een water- en een landgedeelte maakt, zijn beiden waarschijnlijk te klein voor water- of landdieren. Hoewel wat dwerggarnaaltjes misschien wel zouden kunnen. Afhankelijk van het aantal liters dat straks in je waterdeel gaat natuurlik.

Misschien is het leuk om krabbetjes te houden? Die gebruiken zowel het land als het water. De vampierkrab is een kleinblijvende zoetwatersoort.

Benieuwd naar je foto's!
 
Hallo allemaal,
ik heb mijn oog laten vallen op de crystal red garnalen... zouden die mogelijk zijn?
Die CPO kreeften zien er ook aantrekkelijk uit. Maar ik denk die te groot zijn voor mijn bak.
Of zou één wel kunnen? Ik heb gelezen dat die crystal red (of black) garnalen een heel lage ph nodig hebben en een hoge kh. krabbetjes lijken mij ook leuk... maar ik weet niet of iedereen in huis die leuk vind:)
 
Een wat lagere gradatie CR kan volgens mij best.
 
het wateroppervlak is 45x27x15. het landgedeelte staat op pilaren die ik wat hoger ga maken. de foto's komen snel:)
 
Ik heb die krabbetjes bekeken en heb gelezen dat je die vrijwel nooit ziet. is dat waar? of zijn het slechts leugens?
 
upload_2017-7-17_21-2-59.png
upload_2017-7-17_21-2-59.png
 
het landgedeelte is zeer klein omdat ik (waarschijnlijk) geen landdieren ga houden. ik zoek ook naar (kleine) paludariumplanten. Kunnen jullie mij enkele soorten zeggen?
 
upload_2017-7-17_21-8-49.png
 
Ik denk dat cpo's wat te groot zijn voor mijn bakje. Maar ik denk dat de cambarellus puer wel kan.
 
Ik ga nog wat aan mijn bak werken. Als ik klaar ben weer foto's
 
ik heb enkele dingen verandert: het landdeel staat niet meer op pilaren en is verder naar voor geschoven zodat ik een klein watergedeelte heb. Dit heb ik gedaan voor de krabbetjes dat er mogelijk (ongeveer 60%) in komen. moet het wel nog allemaal uitwerken aangezien ik heb gelezen dat die krabbetjes makkelijk uit ge bak klimmen dus dan zou ik er een kap voor moeten maken. de reden waarom ik (en ik zeg ik een niet iedereen thuis) die krabbetjes wil houden omdat ik ze ontzettend schattig vind:smitten:.Dit verslag gaat waarschijnlijk lang duren aangezien ik overmorgen pas naar de squama kan.
De foto's komen snel
 
Daarstraks de turf aangebracht. Net op tijd want toen begon het te regenen:regen:. Maar natuurlijk... in een paludarium horen planten, en daar heb ik totaal geen verstand van. Voor de achterwand dacht ik aan bromelia's en veel mos. in het water zou ik javamos willen plaatsen in de turf op de grond wou ik ook veel sphagnum plaatsen. Maar zijn er bepaalde planten waarvan jullie zeggen, die plant moet je hebben!
 
En weer een update van mijn bak
upload_2017-7-19_17-30-50.png
 
de achterwand staat erin! Het was een hele onderneming! nu nog even kijken voor plantjes!
 
Ziet er al goed uit!

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken:daisy:
 

Terug
Bovenaan