Overzetten CR


N

Niekserr

Guest
Zo, nu mijn nieuwe bakje goed is ingedraaid, wil ik de eerste garnalen uit mn lido erin doen.

Kan het ook kwaad als ik de zwangere lady's overzet? Ivm stress of zo?
 
Gewoon rustig scheppen.

Bakje goed ingedraaid, water oude bak er aan toegevoegd en het filter ook ?

Ik zou zeggen lijkt me dat er niet veel fout kan gaan.

lido 120 moet ik zeggen lijkt me wel de ideale garnalenbak ?
 
Hehe, ik wil altijd meer das t probleem bij mij.
Bakje staat al meer dan een maand te draaien :p.

Wil gaan selecteren en dan de mooiste in het nieuwe bakje houden.
 
Nog wel eerst een verversing in de lido doen en ff de garnalen laten overwennen.
Garnalen met eitjes kan normaal gesproken prima hoor.
 
Oke thx. Heb nog ff wat water van lido erin gedaan en doe ze er nu zo in.

Best moeilijk te vangen die dingen... haha
 
Ik bedoelde eigenlijk water verversen van het nieuwe bakje met kraanwater,sorry.
 
Niekserr zei:
Best moeilijk te vangen die dingen... haha

Even twee dagen of een dag niet voeren. Netje er in hangen met een klein korreltje voer en netje zit vol ;)
 
Seabait zei:
Ik bedoelde eigenlijk water verversen van het nieuwe bakje met kraanwater,sorry.

Denk eigenlijk dat 10 liter uit lido in het andere bakje net zo goed is?? Dan is de helft van dat water uit de lido dus krijgen ze niet zo'n klap
 
Heb er nu 5 overgezet. Waaronder 1 zwangere dame.
Ze moeten duidelijk nog even wennen haha.

Probeer echt alleen de mooie te pakken. Zit hele tijd met scheef oog achter beeldscherm te kijken of er eentje makkelijk te pakken is.
 
ach zo ja, dan zou je ze eventueel uit kunnen vangen en dan nog gaan selecteren. Maar dat is weer extra stres en soms zie je de kleuren ook niet zo goed als ze uitgevangen zijn (door de stres)

Wat gelukt met de rest?
 
Nog niet helemaal, ben dr net weer, vanavond weer nieuwe pogingen.
Heb er nog steeds 5. De rest liet zich bijna niet meer zien (alleen op het kienhout waar ik moeilijk bij kan).
 

Terug
Bovenaan