Overloop voor bioloog - Zelf plaatsen - bodem afzuiging?


geen idee of het zo ook werkt,ik denk dat dit wel volstaat. Het blijft de wet van communicerende vaten lijkt mij.
 
de buis voor je bodem afzuiging gaat waarschijnlijk wel werken.
je wand doorvoer weet ik niet, waarom niet gewoon een doorvoer door de bodem?
mijn "afvoer" ligt vlak op de bodem van me overloop en laat dus geen vuil liggen.
 
enerzijds omdat ik mijn afvoer vanaf een hoger punt schuin omlaag kan laten lopen naar bioloog ipv horizontaal... ik weet dat jij ze idd horizontaal hebt liggen maar 't loopt misschien toch net iets lekkerder als ie schuin loopt.

daarnaast om minder water uit de overloop op te hoeven vangen in de bioloog als de pomp uit zou vallen bij stroomstoring bv.

en ook nog omdat het mijn eerste keer word dat ik een gat ga boren in glas.. het zal allemaal wel goed lopen maar zonder risico is het natuurlijk niet en dan heb ik liever een barst in mijn zijruit dan in de bodem...


maar terug naar of het zou werken..
zo lang de doorvoer in het glas zelf lager dan de overloopkam en water niveau zit, moet het volgens mij wel goed zijn?
 
de buis voor je bodem afzuiging gaat waarschijnlijk wel werken.
je wand doorvoer weet ik niet, waarom niet gewoon een doorvoer door de bodem?
mijn "afvoer" ligt vlak op de bodem van me overloop en laat dus geen vuil liggen.

Waar heb jij deze vlakke doorvoer gekocht? Ik heb internet doorzocht maar kan nauwelijks iets vinden.
 
Nee ik heb zo’n model

Nog ff over je K1, je kan het proberen met een rooster erop maar bij mij bleef alles drijven en bewoog niet.
Maar bij mij komt het water ook in alle vakken van onder dus dat helpt ook niet

Dat is wel een meer gangbare doorvoer inderdaad. En ook in meerdere afmetingen te verkrijgen zie ik. Bedankt!

Ik had het al gelezen in je forum. Daarom wil ik in het vak van de K1 het water van boven laten stromen.
Het rooster zou ideaal een vlakke gladde plaat zijn waar de K1 niet aan blijft hangen. en het water doorheen stroomt.
 
Dat is wel een meer gangbare doorvoer inderdaad. En ook in meerdere afmetingen te verkrijgen zie ik. Bedankt!

Ik had het al gelezen in je forum. Daarom wil ik in het vak van de K1 het water van boven laten stromen.
Het rooster zou ideaal een vlakke gladde plaat zijn waar de K1 niet aan blijft hangen. en het water doorheen stroomt.

Geperforeerd RVS rooster?
 

Terug
Bovenaan