Overgenomen aquarium


S

SanderkeD

Guest
Hallo allemaal

Sedert gisteren heb ik een aquarium. Dit heb ik gekregen van iemand waarvoor het in de weg staat. De inrichting is zeker niet wat ik wil. Graag wil ik er planten in gaan zetten. Maar het moest dringen weg dus voorlopig staat het er als volgt bij:
bfpr.jpg

Nu ken ik alle vissen niet. Ik weet dat er een 50-tal guppies inzitten. Maar de andere vissen herken ik niet. Wie kan me helpen?

Hier de foto's van de (onbekende) vissen:

1
0omx.jpg

2
o0cb.jpg

3
9bxb.jpg

4
v837.jpg

5
qx7q.jpg

6
hevq.jpg

7
z6h5.jpg

en de garnaal
nvm7.jpg



Dus in de toekomst gaat deze hopelijk heel erg veranderen. Maar voorlopig moet het dan maar zo.

Alvast bedankt
Sander
 
de laatste is volgens mij een Aziatische waaierhandgarnaal
 
3, 6 en 7 zijn guppen. Ik durf niet te zeggen hoe deze varianten precies heten, maar vind ze erg mooi.

5 is een Platy.

Ik vind dat de visjes een magere indruk geven.
 
Wat meet plantjes zou idd mooi zijn. Visbestand idd guppy's, platty en corydoras aeneus, die lichtere is wss aeneus alnbino, komt wel vaker voor. Die garnaal is een japonica, die ruitenkuiser een pleco.
Ik zou er een bodem indoen en plantjes bijzetten om te beginnen. Kijk hier eens bij aangeboden, er staan geregeld planten die gekocht kunnen worden tegen verzendvergoeding. Er is trouwens ook een Vlaams forum waar je terecht kan, www.aquariaforum.be, verzendkosten hier zullen lager liggen.

Die pleco zou ik te koop (of gratis afhalen) zetten, moet meer plek hebben.
De japoinca's zou ik uitbreiden tot een gorpeje.
Hoe groot is dit bakje ?
 
De bak is 80*35*35
Er zitten zelfs 2 pleco's in. De cory's zijn met 5.
Het plan is inderdaad om er een bodem en plantjes in te doen. Ik heb de bak zo gekregen, daarom dat hij er nog zo uitziet. Op termijn zal de bak er heel anders gaan uitzien. Ook het aantal guppen wil ik minderen.
 
Er zijn tientallen soorten die 'Pleco' genoemd worden, het is een verzamelnaam, geen soortnaam. Ik zou even afwachten tot er een L-nummerkenner langskomt die kan vertellen welke soort het precies is.
 
En zoals gebruikelijk moeten de pleco kenners het met bijzonder gebrekkige foto's doen/. :(

Die onder het filter zit hou ik op een Pterygoplichthys. Da's 30+cm volwassen lengte. Populaire keuze bij de onnozele beginner die het verdomd om zich in te lezen en als ik die bak zo zie slaat dat aardig op de vorige eigenaar.
 
Bedankt voor de reacties. Hierbij 2 duidelijkere foto's van de pleco. Duidelijke foto's maken is moeilijker dan ik dacht.

uvil.jpg


26pp.jpg
 
Om echt 100% zeker te zijn zou je de graten in de rugvin moeten tellen maar als ik de vorm van de kop en de strepen zo zie hou ik het op Pterygoplichthys scrophus. Die zie je niet zo heel vaak. Is ook een van de allerkleinste soorten in deze familie, wordt maar zo'n 25 centimeter.

Vind 'm trouwens knap mager ogen. Voer je 'm wel genoeg?
 
Zo te zien heb je drie soorten corydoras, C. aeneus, C. aeneus albino en de c. rabauti, of c .zygatus (foto 3)
 
jeroenw zei:
Vind 'm trouwens knap mager ogen. Voer je 'm wel genoeg?

Ik voer genoeg in het algemeen denk ik. Maar deze 2 vissen verstoppen zich bijna altijd, dus veel eten kunnen ze niet vrees ik op die manier.
 
SanderkeD zei:
jeroenw zei:
Vind 'm trouwens knap mager ogen. Voer je 'm wel genoeg?

Ik voer genoeg in het algemeen denk ik. Maar deze 2 vissen verstoppen zich bijna altijd, dus veel eten kunnen ze niet vrees ik op die manier.

Er zijn speciale algentabletten te koop voor deze vissen ;) Bijvoeren per soort is een pr� als je deze vissen wilt houden ;)
 
SanderkeD zei:
jeroenw zei:
Vind 'm trouwens knap mager ogen. Voer je 'm wel genoeg?

Ik voer genoeg in het algemeen denk ik. Maar deze 2 vissen verstoppen zich bijna altijd, dus veel eten kunnen ze niet vrees ik op die manier.

Dat komt omdat het nachtdieren zijn. Overdag zul je ze zelden actief zien. Wat algentabletten zullen ze wel kunnen waarderen. Gewoon laten liggen en 's nachts vreten ze t wel op.
 
Deze tabletten heb ik ook ja. Maar dan ga ik eens proberen ze erin te gooien voor ik ga slapen. Want anders zijn ze al op door de corry's en guppy's voordat de pleco's eraan kunnen
 
SanderkeD zei:
Deze tabletten heb ik ook ja. Maar dan ga ik eens proberen ze erin te gooien voor ik ga slapen. Want anders zijn ze al op door de corry's en guppy's voordat de pleco's eraan kunnen

Probeer een schijfje komkommer erbij te doen dan ;) ff aan iets vastbinden(steentje ofzo) want anders zinkt het niet. Maar wellicht dat ze daar ook van gaan eten dan :)
 
Vrij nutteloos voor een Pterygoplichthys komkommer maar goed... Pterygoplichthys is een omnivoor, algenwafels zit al meer voeding in. Paar keer per week een stukje diepvries zeebanket en daarnaast courgette doet een stuk meer.
 
Wij geven dit soort vissen elke avond een dikke schijf courgette die we dan aan een oude vork prikken zodat de schijf op zijn plek blijft liggen. De volgende ochtend halen we wat er dan nog over is weer uit de bak. Op deze manier blijven ze ook meer van de Echinodorus soorten af, al kunnen sommige soorten hard leers zijn. :)
 

Terug
Bovenaan