otocinclus nergens te bekennen


D

dimitri.petrenko

Guest
Beste mensen,
Sinds vrijdag heb ik 11 otocinclussen gekocht.
Tot gister avond standaard 9 te zien,hier en daar verstopte 1tje zich
En kwam dr weer een ander te voorschijn.
Ma sinds vanochtend zie ik er met moeite 5. De rest is nergens te bekenen
Ook zitten ze nu ook niet meer bij elkaar.
Iemand idee wat er aan de hand is?
PS: ze zitten in een meter bak en heb geen dode kunnen ontdekken.
 
Kunnen best ergens klem zitten.
Of dood.
Wat heb je er verder bij zitten.

Heb je flinke stroming in de bak?
 
Ik denk dat ze zich gewoon erg goed kunnen verstoppen. Zelfde verhaal bij mij ook een meterbak waar er 10 ingingen, moeilijk om ze altijd allemaal terug te vinden (tellen). Ze zitten vaak erg stil en daardoor erg moeilijk te zien. bij mij worden ze tegen de avond wat actiever dus mogelijk kun je ze dan beter tellen.
 
Tsjah of dood door een gebrek aan aufwuchs en niet willen eten van het aangeboden voer en vervolgens weggewerkt door andere vissen of slakjes bijvoorbeeld.

Met andere woorden: de informatie is eigenlijk te summier om al te veel zinnigs te kunnen zeggen. Meer info is welkom:
- wat wordt gevoerd?
- zie je ze eten?
- is er aufwuchs in de bak aanwezig?
- andere bewoners?
etc.

~ Ivo
 
Ik weet dat mijn oto's zich op de meest vreemde plekken ophielden. Vaak aan de onderkant van een groot blad. Aan de onderkant van een stuk hout. En daar kunnen ze heel lang hangen... Van de honger zullen ze nog niet omgekomen zijn in die paar dagen tijd lijkt mij. Ik denk echt gewoon verstopt.
 
Cala zei:
Van de honger zullen ze nog niet omgekomen zijn in die paar dagen tijd lijkt mij.
Er komen met enige regelmaat problemen met net gekochte otocinclussen voorbij. Onderschat dat niet.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Cala zei:
Van de honger zullen ze nog niet omgekomen zijn in die paar dagen tijd lijkt mij.
Er komen met enige regelmaat problemen met net gekochte otocinclussen voorbij. Onderschat dat niet.

~ Ivo

Ohhh dat wist ik inderdaad niet...
 
Weet je al wat meer Dimitri?
Lukt het anders nog de vraagjes die wij hadden te beantwoorden?

~ Ivo
 
In de rio 400 van mijn broer zitten ook 7 x Otocinclus en daar zie ik er meestal maar 1 van. Laatst was de bak helemaal opnieuw gestart en kwamen er toch weer 7 uit, al zagen wij de rest nooit.
 
Nouja ik heb ze allemaal terug gevonden en ze eten gelukkig goed!
Bedankt voor de hulp
 
Mooi dat ze terug zijn. Ik had net in je andere topic gevraagd wat je bedoelde met teruggevonden namelijk.
Nu is me het wel duidelijk ;).
 

Terug
Bovenaan