Otocinclus kopen


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,047
Vandaag was ik bij de plaatselijke lfs om o.a. bovenstaande vissen te kopen ,maar hij vertelde dat deze op dit moment vanwege de corona crisis niet op voorraad zijn. Zijn meer leden dit tegen gekomen?
Op de website van Ruinemans heb ik ze ook niet zien staan.
Zou het kunnen zijn dat meerdere wildvang uit Zuid Amerika voorlopig niet in Europa komen? Dit heb ik overigens niet gevraagd.
 
Vandaag was ik bij de plaatselijke lfs om o.a. bovenstaande vissen te kopen ,maar hij vertelde dat deze op dit moment vanwege de corona crisis niet op voorraad zijn. Zijn meer leden dit tegen gekomen?
Op de website van Ruinemans heb ik ze ook niet zien staan.
Zou het kunnen zijn dat meerdere wildvang uit Zuid Amerika voorlopig niet in Europa komen? Dit heb ik overigens niet gevraagd.

Zou niet alleen kunnen, zover ik begrijp is dat al zo :))
complete lockdowns, lege vliegvelden ect. Dus de vissen import zal ook deels op zijn gat liggen.
 
Verschillende winkels verwachten hun eerste levering (zuid Amerika) in de komende weken maar dat is alles behalve zeker. Ik weet wel dat Aqua Amazone een flinke groep had/heeft zitten. Weet niet of dat in de buurt is voor je! Dit is ook 1 van de winkels die in de komende weken zijn Brazilië levering binnen gaat krijgen (als het goed is.)
 
Dat was 1 van mijn problemen toen ik op zoek was naar wildvang discus.
In april al was er bijna niks meer.
 
Bij mijn lfs hebben ze ook problemen. Zelf had ik moeite met het verkrijgen van bepaalde planten en amano garnalen.
 
Hier zijn ze er nog wel bij mijn lfs
 
Aan de ene kant goed dat er nu niks verhandeld word. Kan de natuur een beetje herstellen. Weet je hoeveel vissen worden gevangen en verhandeld en weet je hoeveel er dood gaan.
 
Aan de ene kant goed dat er nu niks verhandeld word. Kan de natuur een beetje herstellen. Weet je hoeveel vissen worden gevangen en verhandeld en weet je hoeveel er dood gaan.
beetje kort door de bocht deze redenering.
Heel veel vissen die uit zuid amerika komen en in het overstromingsgebied van het amazonebekken leven, gaan ieder jaar dood als het regenseizoen voorbij is.
Zo goed als iedere vis die van daar komt heeft geen enkele impact op de populatie.
 
helaas wel, bij mij hadden ze ze in mijn normale go to lfs niet meer en hadden ook geen idee wanneer ze het weer binnen zouden krijgen. het is een drama..
 
beetje kort door de bocht deze redenering.
Heel veel vissen die uit zuid amerika komen en in het overstromingsgebied van het amazonebekken leven, gaan ieder jaar dood als het regenseizoen voorbij is.
Zo goed als iedere vis die van daar komt heeft geen enkele impact op de populatie.
Edit....
Zo goed als iedere vis die van daar komt heeft geen enkele NEGATIEVE impact op de populatie.

Een positieve impact kunnen ze wel hebben.
De veelal kleine locale visverzamelaars zijn immers dezelfde mensen die anders aan bos of mijnbouw zouden moeten doen om hun gezin een inkomen te geven.
Deze mensen zorgen nu voor de natuur ipv ze kapot te maken en zorgen er dus voor dat er altijd visjes zullen zijn om te vangen.

Google maar eens op project piaba
 
Dit is een probleem wat bestaat uit meerdere factoren. De huidige corona situatie heeft er voor gezorgd dat er in een aantal landen lockdowns zijn (geweest). Maar wellicht nog een groter probleem is het vliegverkeer. Een groot deel van de luchtvracht gaat mee op passagiers vluchten, doordat deze nog steeds voor een groot deel niet door (mogen) gaan is er meer vraag naar dan aanbod, dit heeft de vrachtprijs dus enorm opgedreven. Deze prijs is nu ongeveer 3 keer hoger per kilo dan voor corona. Dus ga je proberen vissen te importeren en als dat lukt verdien je er dan nog wat aan?
 

Terug
Bovenaan