Oto`s willen niks eten


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Ik ben al een paar weken aan het proberen mijn Oto`s aan het eten te krijgen,maar ze weigeren alles. Ze zitten alleen maar op de achterruit waar ik expres wat alg laat groeien anders gaan ze dood van de honger.Ik ben er al 3 verloren hierdoor. Ik heb geprobeerd; komkommer, courgette, spinazie, sla, en repashy green. Maar niets pakken ze. Bij mijn zus zitten ze met zijn allen zich een rond buikje te eten aan de komkommer. Wat kan ik nog proberen om ze aan het eten te krijgen?
 
hoelang laat je courgette/komkommer in de bak zitten? bij mij vinden ze het pas na een paar uur lekker.

Verder heb ik nooit problemen ervaren emt oto's. Ze aten direct droogvoer bij mij.
 
Bij mij eten de oto's inmiddels van alles, maar hetgeen waar ze echt direct op aanvallen is een gekookt spruitje. misschien moet je dat eens proberen.
 
hoelang laat je courgette/komkommer in de bak zitten? bij mij vinden ze het pas na een paar uur lekker.

Verder heb ik nooit problemen ervaren emt oto's. Ze aten direct droogvoer bij mij.
Ik laat het tot de volgende dag liggen.
 
Voertabletje verkruimelen dan dwarrelt er van alles rond ook op de bladeren dit eten ze dan wel op.

Zolang ze geen ingevallen buikjes hebben gaat het v.w.b. eten wel goed met ze.
 
Bij mij eten de oto's inmiddels van alles, maar hetgeen waar ze echt direct op aanvallen is een gekookt spruitje. misschien moet je dat eens proberen.
Ga ik doen, een spruitje. Kook je die eerst?
 
Voertabletje verkruimelen dan dwarrelt er van alles rond ook op de bladeren dit eten ze dan wel op.

Zolang ze geen ingevallen buikjes hebben gaat het v.w.b. eten wel goed met ze.
Nee pakken ze ook niet.
 
Wat voor aquarium zitten ze in ? temperatuur, medebewoners etc. ? (fotootje?)
Ze zitten in een 80 cm aquarium met 5 Corydorassen, 6 ringband snoekjes en 8 regenboog visjes. De temperatuur is 24 graden.
 

Bijlagen

  • IMG_20200906_191401.jpg
    IMG_20200906_191401.jpg
    356.5 KB · Weergaven: 154
je vissen en temperatuur zullen niet het probleem zijn. enige wat ik mis is een mooi stuk hout of takken waar ze van grazen. hier houden ze o.a. ook van garnalen voertabletten en tabletten met wat spirulina erin.
Laatst gelezen dat utaka hier bv. eikentakken met korstmos voor gebruikt.
 
je vissen en temperatuur zullen niet het probleem zijn. enige wat ik mis is een mooi stuk hout of takken waar ze van grazen. hier houden ze o.a. ook van garnalen voertabletten en tabletten met wat spirulina erin.
Laatst gelezen dat utaka hier bv. eikentakken met korstmos voor gebruikt.
Er zit hout in de bak, die staat alleen achterin.
 
Een late reactie van, ik had dit Topic over het hoofd gezien.
Ik herken het probleem toen ik de Oto's net in de bak zaten.
Ik heb toen een algen tabletje in kleine brokjes gebroken en deze in de komkommer geduwd, dit trok ze wel aan.
Zelf denk ik dat ze gewoon even moeten wennen aan "ander voedsel". Inmiddels eten ze met de pot mee.
Mijn Cory;s, die krijgen Tabi min tabletten, die kunnen langzaam oplossen. Maar de Oto's zitten er achter in de stroming om deze "schilfertjes" op te vangen.
 
Dit is de grootste reden waarom ik altijd aanraad om ottos slechts in te zetten in een mature bak.
Heb je geen aquarium vol bruin/groene ruiten is de kans groot dat je menig otto gaat verliezen. Ze hebben heel veel tijd nodig om zich aan te passen aan ander voer.
 

Terug
Bovenaan