Otje heeft vinrot :(


S

Sabien

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn Otje vinrot heeft (denk ik). Doordat Otje zich altijd overal tussen en onder verstopt ben ik er pas laat achtergekomen tot mijn spijt.

Ik heb het toen behandeld met eSHa 2000, maar dit heeft niet geholpen. Staart is alleen maar verder vergaan tot en nu bijna niets meer van over is.

Zijn staart gaat heeel snel achteruit. Gisteren was zijn staartje kort, maar er zat nog wel kleur in. Vandaag was de kleur weg en zijn er alleen nog dunne sliertjes

Vandaag heb ik een zoutbadje geprobeerd. Ik heb hem in een badje gedaan van 2 eetlepels keukenzout op 5 L aquariumwater. Hij reageerde hier niet heel goed op want binnen 2 minuten lag hij al op zijn zij. Ik heb hem toen snel terug gedaan in het aquarium.

Mijn vraag is wat ik voor Otje kan doen om zijn staart weer te genezen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.


De eerste foto was gister ochtend, de tweede heb ik net gemaakt.

IMG-20170214-WA0005-2.jpeg


IMG_20170215_191530.jpg
 
Niet lullig bedoelt, maar ik zou een pannetje water koken en hem daar in doen....
 
Mocht ik hem euthaniseren doe ik dat zeker niet in kokend water. Dat is een hele langzame, pijnlijke dood.

Bovendien denk ik dat Otje nog wel te redden is. Ik heb kale, grauwe vissen weer helemaal tot leven zien komen.
 
Zo! Dit is echt een zeer ernstig geval van vinrot! Ik denk dat je niks meer kan doen. Euthanaseren lijkt mij ook het handigst...
Het liefst met kruidnagelolie, ik zou hem zeker niet koken, dat is nogal pijnlijk.
Je zou kunnen proberen om nog meer zoutbaden te geven, maar ik denk dat het te laat is...
 
Ik bedoel dan ook je zieke vis al in kokend water gooien, niet langzaam opwarmen. Hopelijk weet een meer ervaren aquariaan hoe die je verder kan helpen. Succes!
 
Je zou een medicijn kunnrn proberen, die speciaal is voor vinrot. Dit helpt beter dan esha.;)
 
Welk medicijn zou jij aanraden @Ruben01 ?
 
Dan ga ik dat als laatste nog proberen. Hopen dat het gaat helpen !
 
Dat ben ik nu aan het regelen inderdaad. Laten we het hopen
 
Dat ben ik nu aan het regelen inderdaad. Laten we het hopen
Als je het aquarium niet hebt laten indraaien, moet je wel elke dag water verversen. I.v.m. De nitrietpiek.;)

Succes!:daisy:
 
nooit een vis koken, klap erop of kruidnagelolie is een stuk sneller en effectiever.

ik ga wel met mijn voorgangers mee dat dit wss alleen nog maar erger gaat worden. en denk ook niet dat die dit nog gaat halen.

afijn je kan het altijd proberen met inderdaad een goed medicijn. ik snap eerlijk gezegd niet dat ehsa2000 nog verkocht word. lees zeer regelmatig dat het helemaal niks uithaald.
 
Het is maar goed dat ik nog geen vis heb geeuthaniseerd, ik lees inderdaad dat dit niet de beste manier is... excuus.
 
Hij lag 's ochtends op zijn zij en kon niet meer zwemmen, ik heb hem toen gelijk uit zijn lijden verlost, met inderdaad een harde klap op zijn kop. Bedankt voor jullie hulp, ik ga alsnog dat baktopur halen, mocht een andere vis het nog krijgen.
 
Hij lag 's ochtends op zijn zij en kon niet meer zwemmen, ik heb hem toen gelijk uit zijn lijden verlost, met inderdaad een harde klap op zijn kop. Bedankt voor jullie hulp, ik ga alsnog dat baktopur halen, mocht een andere vis het nog krijgen.
Jammer....

Wel goed opletten nu, want vinrot is volgens mij besmettelijk.;)
 
Zeker, niets mis met mijn hoofd :thumbs: thnx for asking.
 

Terug
Bovenaan