Osmoseapparaat

  • Onderwerp starter EdwinJansen1984
  • Startdatum

E

EdwinJansen1984

Guest
Goedemiddag,

Ik gebruik helemaal geen osmosewater maar ben wel van plan om dit toe te voegen aan mijn aquarium. Met name om de pH en de gH wat omlaag te krijgen. Ik heb ook best wel veel nitraat in de bak (>50mg/L). Ik wil dit ook uit het water wegfilteren.
Mijn vraag is: ik zie veel verschillende soorten osmoseapparaten met uiteenlopende prijzen. Wat is nu handig voor mij om te doen?
 
Het apparaat kiezen dat het beste bij jouw wensen aansluit. lijkt me logisch. Prijs zal vaak ook afhankelijk zijn van capaciteit, en als je het alleen maar gebruikt voor je aquarium zal je niet zo'n groot apparaat nodig hebben
 
Ik ken je bak niet maar ik heb zelf een goedkope van 50 euro en die bevalt prima.
Wat minder opbrengst per uur maar ja ik heb ook niet zo heel veel nodig als ik het al gebruik.
 
Het is vrij ouderweds te denken dat de prijs iets te maken heeft met de capaciteit.
Ik heb er een in Duitsland besteld voor 65 euro met een capaciteit van 500 liter/etmaal.
Het verschil moet je meer in het rendement zoeken. Met een boosterpomp kun je het rendement flink opschroeven.
 

Terug
Bovenaan