Osmose water van een “tappunt”


B

Ballast

Guest
Hoi,

Zijn er mensen die osmose halen bij een zgn. “tappunt” waar bijvoorbeeld ook glazenwassers hun water halen?

Er blijkt er hier eentje om de hoek te zitten maar ik twijfel of dat water wel “goed genoeg” is.

Waar moet ik op letten?

Het zou gaan om 25 liter per week en het is een stukje luxe om het daar te halen ipv zelf maken.
 
Misschien even naar de 'Walvis' (Weeskinderendijk) bellen voor een water rapport?
 
Ik ben daar langs geweest (zit om de hoek) maar volgens mij dachten ze dat ik gek ben :D
 
Je kan ook de geleidbaarheid meten om te kijken of het goed is maar ik zou niet weten waarom het niet goed zou zijn.
 
Ballast was in pak met stropdas dus dat vertrouwden ze gelijk al niet meer:D;)
 
Je zag er blijkbaar niet uit als een glazenwasser ;)

Ik zou met mijn lengte wel bij de bovenste ramen kunnen zonder een ladder te hoeven gebruiken :D
 
Nou wie weet ligt daarin nog een carrière in het verschiet voor je;).
 
Ik ga 1 of twee jeer per jaar. 2 euro voor 100 liter. Product is prima, geleidbaarheid zoals het hoort 10 us.
25 liter per keer is lastig, je gooit twee euro in de automaat en het water gaat lopen totdat de 100 liter geleverd is. 5 jerrycans van 20 liter zijn dan wel handig

Groetjes John.
 
Bedankt voor je reactie, ik zal eens checken wat de minimale afname.
 
Ik heb inmiddels de testwaarde van een ander osmose tappunt maar volgens mij is het demi water ipv osmose water.

Kan iemand eens kijken of dit water geschikt is?

Mijn doel is om de KH (nu 7) te laten zakken zodat ik minder co2 hoef te gebruiken want nu is het verbruik vrij hoog. (4-5 bps). Ik heb een beplant aquarium.
 

Bijlagen

  • bijlage 1.pdf
    428.3 KB · Weergaven: 164
Ik heb inmiddels de testwaarde van een ander osmose tappunt maar volgens mij is het demi water ipv osmose water.

Kan iemand eens kijken of dit water geschikt is?

Mijn doel is om de KH (nu 7) te laten zakken zodat ik minder co2 hoef te gebruiken want nu is het verbruik vrij hoog. (4-5 bps). Ik heb een beplant aquarium.

Gaat dat dokument nog een keer open of niet? Krijg een lege pagina hier.
 
Opent wel maar gaat traag. Sla hem eerst maar eens op, en open hem daarna.

Ja het gaat zo traag, dat de optie opslaan ook niet komt. Maar goed. Dan niet he!
 
Hij opent hier binnen 2 tellen maar ja ik heb dan ook wel Vista natuurlijk:D:D

Ja die forum software is daar op aangepast.

De apple doet het niet.

Edit. Nu doet ie het hier ook!
 
Ik heb inmiddels de testwaarde van een ander osmose tappunt maar volgens mij is het demi water ipv osmose water.

Kan iemand eens kijken of dit water geschikt is?

Mijn doel is om de KH (nu 7) te laten zakken zodat ik minder co2 hoef te gebruiken want nu is het verbruik vrij hoog. (4-5 bps). Ik heb een beplant aquarium.

Zeer mooi zuiver water! Prima geschikt. Zelfs voor een zeewaterbak.

Als je mengt met kraanwater kun je zelf de GH en KH bepalen met de mengverhouding.
Of je gebruikt puur demiwater. Maar dan wel een mineralen poeder gebruiken.
 
Dus demiwater is nog schoner dan osmose?
 
Nou ik las onderstaande in de link van mij en daarom mijn vraag/opmerking:

Het verschil is niet zo moeilijk hoor. Demiwater is volledig gedemineraliseerd water. Pure H2O en niets anders. Dit water kun je ook niet drinken. Omosewater daarentegen is gezuiverd kraanwater. In osmosewater zit altijd nog een resthoeveelheid mineralen (kalk e.d).
 
Je hebt osmosewater RO-water.

Dit kun je zuiverder maken met een demi unit. DI hars. Deionisatie. Dan heb je dus RO-DI water.

Op een lab heet dat demi water. Afgekort van gedemineraliseerd water.

Vroeger toen men nog geen (betaalbare) membranen had. Werd zuiver water verkregen door water te destilleren of dubbel destilleren.

Of door een kation en anion wisselaar te gebruiken. Welke je met zoutzuur en natronloog kon regenereren.

Tegewoordig gebruikt men een membraan om 98% van de ionen eruit te halen. Zodat je kation en anion wisselaar veeeeeeel langer mee gaat.

In een DI filter zit kation en anion hars gemengd. Daardoor niet te regenereren.
 
Denk dat destilleren meer energiekost.
 
Nooit bij stil gestaan dat ik dan dus RODI water gebruik aangezien er nog een DI- en SIlicaat patroon achter de membranen hangen waar RO-water doorheen gaat.
 
Zeer mooi zuiver water! Prima geschikt. Zelfs voor een zeewaterbak.

Als je mengt met kraanwater kun je zelf de GH en KH bepalen met de mengverhouding.
Of je gebruikt puur demiwater. Maar dan wel een mineralen poeder gebruiken.

Bedankt voor je reactie.

Ik zit te denken aan een verhouding van 60/40 of 70/30 zodat ik een KH krijg van 5.5/6. Qua bezetting zou dat kunnen.
 

Terug
Bovenaan