Osmose water Betta's


R

rasborarood

Guest
Hallo,

Even een vraag; kan ik gedemineraliseerd water gebruiken, wat gewoon in de supermarkt te koop is om het aquarium water voor Betta's meer op de natuurlijke situatie te laten lijken ipv osmose water ? Dus het aantal microsiemens
hiermee omlaag te brengen. Ik wil eigenlijk proberen om inderdaad een bijzondere Betta te gaan kweken of iets dergelijks.
 
Waarom zou je dat doen? Daar zit Hemaal niets meer in, he.

Is kraanwater zo slecht dan bij jullie?
 
Is kraanwater zo slecht dan bij jullie?
Om de ph waarde op bijv. 5 te krijgen en uit de kraan komt water mer een KH van 8, tja, dan kun je niet zonder dat water.

Ik denk wel dat je het kunt gebruiken, maar dan geen strijkwater, daar zitten andere dingen in vgm.
Maar waarom geen osmoseapparaat halen? Is op den duur een stuk goedkoper;)
 
Om de ph waarde op bijv. 5 te krijgen en uit de kraan komt water mer een KH van 8, tja, dan kun je niet zonder dat water.

Ik denk wel dat je het kunt gebruiken, maar dan geen strijkwater, daar zitten andere dingen in vgm.
Maar waarom geen osmoseapparaat halen? Is op den duur een stuk goedkoper;)


Ja, dat snap ik ook wel. Maar dan geen Demiwater.
 
Wat klopt daar dan niet aan Marcel? Kun jij het verschil dan uitleggen tussen osmose en wat je koopt in de winkel? Niet dat ik dat gebruik maar ben wel benieuwd;)
 
Wat klopt daar dan niet aan Marcel? Kun jij het verschil dan uitleggen tussen osmose en wat je koopt in de winkel? Niet dat ik dat gebruik maar ben wel benieuwd;)
Osmosewater is door een membraam gegaan en zo'n 95% van de opgelosfe stoffen is eruit gehaald, zit dus nog wat ionen in, geleidbaarheid is niet 0(de ionen geleiden stroom)
Demiwater is zuiverder water dan osmosewater, daarin is de geleidbaarheid 0. Als wij osmosewater maken, zetten we achter het omgekeerd osmose apparaat nog een demineralisatiefilter oid. Zijn ook andere manieren om demiwater te maken.

Jij gebruikt demiwater, net als in de scheikunde etc. heb je demiwater nodig omdat er geen opgeloste stof inzit.

Daarom is die opmerking van koper ook heel raar, wanf als er koper inzat, kun je het demiwater jn laberatoria niet gebruiken...

In de winkel verkopen ze vgm het demiwater.

Klopt zo toch, Marcel?;)
 
Osmosewater is door een membraam gegaan en zo'n 95% van de opgelosfe stoffen is eruit gehaald, zit dus nog wat ionen in, geleidbaarheid is niet 0(de ionen geleiden stroom)
Demiwater is zuiverder water dan osmosewater, daarin is de geleidbaarheid 0. Als wij osmosewater maken, zetten we achter het omgekeerd osmose apparaat nog een demineralisatiefilter oid. Zijn ook andere manieren om demiwater te maken.

Jij gebruikt demiwater, net als in de scheikunde etc. heb je demiwater nodig omdat er geen opgeloste stof inzit.

Daarom is die opmerking van koper ook heel raar, wanf als er koper inzat, kun je het demiwater jn laberatoria niet gebruiken...

In de winkel verkopen ze vgm het demiwater.

Klopt zo toch, Marcel?;)

Goed zo Ruben!:thumbs: Jij snapt hem.

En een kation anion wordt niet met zout gespoeld.
 
Om op de vraag terug te komen:

Zijn het Betta splendens? Zo wel, gebruik geen osmose/demiwater. Osmosewater is alleen stabiel in drie gevallen:

Als je 0% osmose gebruikt.

Als je 100% osmose gebruikt met een 'externe buffer' (meestal turf).

Of als de verhouding tussen osmose en kraanwater altijd hetzelfde is.

In dit geval zul je dus veel werk moeten doen met weinig resultaat. B. splendens is tegenwoordig prima op kraanwater te houden.
Als je echt wat zachter water wilt, gebruik turf. Het zal op kraanwater niet veel doen, maar het helpt.
 
Ik wil even bedanken voor alle reactie 's op mijn punt/vraag. Duidelijk lijkt me. En nee ik heb nog geen Betta;s maar nu weet ik in elk geval wat te doen met het water. Turf heb ik wel, dus dat gebruiken, dat lijkt me duidelijk.
 

Terug
Bovenaan