Oscar (pauwoog)


J

juwel350

Guest
Hallo allen,
Zou een pauwoog chichilide (oscar) in een juwel 350 RIO passen? Ik zie op internet vee verschillende dingen sommigen zeggen ja en sommigen zeggen nee (121x50x66) 350 liter

Mvg
 
nee, ik zou de minimale maat van 800 liter voor een pauwoog aanhouden. Een vis van 40cm in een bak van 1,2m lijkt mij niet passen. De pauwoog zou nauwelijks kunnen omdraaien
 
Nekko: ik zag dus staan bij sommigen minimaal 1.2 en bij andere 2m (ik las ook dat ze 20 cm worden)
 
Die 1.2 komt waarschijnlijk van Amerikaanse websites/forums?
 
Nekko: ik zag dus staan bij sommigen minimaal 1.2 en bij andere 2m (ik las ook dat ze 20 cm worden)
ze worden minimaal 35cm. En ze kunnen de 40cm dacht ik wel halen.
200cm is naar mijn mening echt het minimaal. Veel sites zullen 1,5m aanraden voor een enkele maar ik denk dat de meeste visliefhebbers dat te klein vinden.
 
Die 1.2 komt waarschijnlijk van Amerikaanse websites/forums?
haha ja dat klopt wel. Op het monsterfishforum gaan ook alle vissen in veel te kleine bakken. Oscars en polypterus soorten vanaf 75 (bak van 1,2m) gallon raden ze daar aan. Slaat echt nergens op. :help: ze kunnen zich nauwelijks omdraaien in zon bak
 
Astronatus occelatus word met gemak 30-35cm. 40cm is uitzonderlijk.

Ik heb zelf vissen van 30cm in een 230x70x70 zitten en zou deze absoluut niet in 1.20x50 houden
 
Oke dankj jullie allen dan weet ik dat ook weer :)
 
Ach dan is er zoveel nog mogelijk.

B.v. Mikrogeophagus altispinosus
 

Terug
Bovenaan