oriënteren zoutwaterbak

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

Ja die is prijzig vind ik, dan werk ik liever met levend steen.
 
Voordeel daarvan is dat je makkelijker stukken kunt kopen om een boog te maken bijvoorbeeld. Echt steen zijn vaak alleen brokken die je enkel kan stapelen.
 
Heb eens een filmpje gezien van een bobbitworm die is meegekomen... brrrrr dat is gewoon ranzig.

Net als borstelwormen, als ze te groot worden dan kunnen ze een gevaar worden voor andere bewoners. Ik haal ze er uit als ze voor mij "te" groot worden en dat is meestal rond de 7/8 cm. Ook ganzevoetjes ruim ik alleen op als het er te veel worden, daarbij houd ik wel in de gaten dat ik het met de hand nog kan bijwerken natuurlijk.
 
Ik bekijk het liever andersom; heeft RRR (of een vergelijkbaar product) echte voordelen en zijn die het waard om er extra voor te betalen? Ik denk van niet en kies dus voor iets anders.
 
Wat is dan volgens jou het voordeel van dood steen tov Real Reef Rock wat veel duurder is?

Ik zou gokken op de poreusheid , ik heb de RRR eens stukgegeslagen en minitieus bekeken (zelfs onder de microscoop , alhoewel dat vrij moeilijk te doen is) , en dat viel me toch vet tegen .
Ik koop het iig ook niet meer , dus ook maar aan het dood steen , en die bedragen van 3,5 per kilo in een lfs zou ik ook eens graag tegenkomen .
 
Bestellen kan natuurlijk ook maar ik zou het ook altijd liever de stukken zelf uitzoeken.

Voor mij is het ook een uur rijden maar de dichtstbijzijnde winkel is voor mij 45min rijden dus dan valt dat kwartiertje extra wel mee (voor een keer). Wij maken er zo nu en dan een familie-uitje van om naar een zeewater winkel te gaan, is erg gezellig maar kost meestal ook meteen weer extra :).
De beperkte keuze in winkels blijft een nadeel in de zoutwater hobby.
 
Jup dat is zo , maar een half uurtje rijden van mij is nog een redelijk goede.
 
Ik zou gokken op de poreusheid , ik heb de RRR eens stukgegeslagen en minitieus bekeken (zelfs onder de microscoop , alhoewel dat vrij moeilijk te doen is) , en dat viel me toch vet tegen .
Ik koop het iig ook niet meer , dus ook maar aan het dood steen , en die bedragen van 3,5 per kilo in een lfs zou ik ook eens graag tegenkomen .


Wel heb je met RRR dat je vaak mooie stukken kan kopen waarmee je een "brug" kan maken en met dood of levend steen zijn het vaak enkel brokken steen.

Misschien dan een combi zodat je wat meer kan spelen met de inrichting:S
 
Ik ga nog zien hoe ik het gesteente zal doen :) . Maar het zal waarschijnlijk een mengeling worden.
 
Wel heb je met RRR dat je vaak mooie stukken kan kopen waarmee je een "brug" kan maken en met dood of levend steen zijn het vaak enkel brokken steen.

Misschien dan een combi zodat je wat meer kan spelen met de inrichting:S

Kan zeker , zelf heb ik ook van die platen RRR .
Ligt in de serre , denk nog wel een kilo of 15-20 .
Wel een voordeel met de RRR stenen is dat ze grote gaten hebben , dat is wel makkelijk met stekjes plaatsen en er kan veel in wegkruipen .
 
Spijtig genoeg mag ik van mijn ouders geen zeewater bak op het appartement zetten, waar ik ergens nog kan inkomen...
Maar ik ga in de loop van het jaar een kleinere bak met 2 clownvisjes kopen.
 
Ja inderdaad, ik heb op mijn kamer nog een een hoekje vrij waar ik een kast ga zetten en dan een bak op maat laat bouwen, en van daaruit verder gaan. Maar eerst een grote zoetwater!!
 
Onder andere ja ;)
Wel spijtig, maar het probleem is dat ik geen goede kast kan vinden , dus als ik een wil moet ik hem op maat laten maken en dat willen mijn ouders niet .
 
ik zou nemo niet in minder dan 100liter houden..
niet zo zeer om hun formaat of zwemruimte.. maar wegens aggresie.

nemo is geen lief visje.. aggresieve klerelaaiers zijn het. ook in 500+ liter bijten ze me..
 
Bij mij is vooral het vrouwtje agressief en vooral richting mijn hand.
Gister zag ik in een Facebook groep een foto voorbij komen van een bloedende vinger na een ontmoeting met een bijtende nemo.
 
Ja ik dacht een 90l bakje ofzo , in kubus formaat. Maar dat zijn zorgen voor later ;)
Nu moet ik wachten tot het begin van de maand voor de kast en dan mag de fun beginnen :D
 

Terug
Bovenaan