Opvullen kier onder achterwand ivm gravende kribensis


Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Berichten
1,266
Locatie
Eelde
In mijn 80 cm bak heb ik een achterwand van een kunstofplaat die deels bekleed is met plakken lavasteen. Die plakken lavasteen lopen slechts tot de grindbodem (~3-5 cm.) Nu graven de Pelvicachromis kribensis die kier helemaal uit en wurmen zich er zelfs helemaal onder. Daarbij beschadigt het vrouwetje zich en dat wil ik verder voorkomen.

De vraag is nu: hoe vul ik dat gat het best? Ik heb erover gedacht om een strookje lavagrind in te graven vlak voor en deels onder de wand zodat ze er niet meer tussen kunnen. Echter, als ik een lavasteen tot grind sla, is dat vrij scherp. Ik ben bang dat ze zich dan weer beschadigen als ze toch proberen te graven.

Zou ik het ook bijvoorbeeld met filterwatten of een strook filtermat op kunnen vullen? Ik heb ook nog tempex platen liggen, maar dat moet dan vrij precies op maat gemaakt worden en dat vind ik last voor elkaar te krijgen in een ingerichte bak (met vissen.)

Wie heeft er andere ideeen? Of welke heeft de voorkeur?
 
Had gister al geantwoord maar bericht is ook hier verdwenen. Ik zou het doen met filtermat. Zou proberen die te krijgen in de kleur zwart en dat dan ertussen frotten.
 
Dank voor je reactie!
Lijkt me ook de simpelste oplossing. Ga ik dat proberen.
 

Terug
Bovenaan