Optic white = extra helder glas?


L

Leo Z

Guest
Is het veel besproken optic white glas hetzelfde als extra helder glas?

Heb een aantal offertes aangevraagd en eigelijk noemt elke glashandelaar dit extra helder (float?) Glas
 
Optic white word ook wel low iron genoemd, en is helderder dan float glas.
Maar extra helder float glas geen idee wat ze bedoelen
 
Manier van produceren blijft het zelfde vandaar de term float glas bij extra helder in de hobby vaak optic white genoemd is niets anders als normaal floatglas waar het koper tijdens het maken is onttrokken cq niet toegevoegd
de term optic white komt voort om dat het extra helder is wegens het ontbreken van de groene kleur
Vandaar de nl benaming extra helder
 
Ahh vandaar, weer wat geleerd. Bedankt!
 
Mijn Reefer 170 moet zover ik weet ook Optic White zijn maar ik moet zeggen dat ik het verschil niet echt zie hoor.
 
Wat er van waar is weet ik niet, maar ze zeggen dat je het verschil pas echt duidelijk ziet vanaf 15mm.
 
Mijn Reefer 170 moet zover ik weet ook Optic White zijn maar ik moet zeggen dat ik het verschil niet echt zie hoor.
Dat verschil is er wel je zou de zelfde afmetingen met het zelfde licht een naast elkaar moeten zien

Wat er van waar is weet ik niet, maar ze zeggen dat je het verschil pas echt duidelijk ziet vanaf 15mm.
Ten dele waar hoe dikker het glas hoe groener zeggen ze
Maar ook bij dunner glas is het zichtbaar
Schermafdruk op 2018-12-12 19-19-46.png
 
Van mij is het 12mm glas, ik hoor verschillende meningen erover maar o.a dat het wel te zien is bij deze glasdikte.
 

Terug
Bovenaan