Opstart


S

Sen

Guest
hellow iedereen.
Ik heb een nieuwe bak gekocht van Juwel rio 240. Alles is klaar decoratie filter enzovoort (behalve de waterwaarden natuurlijk),
Nu de vraag is moet ik nu 1 maand wachten voor ik er vissen in doe? Voor de bacterie’s? Of toch beter een product in doen en direct de visjes erin doen? Wat raden jullie aan? Thanks :))
(Kheb een buitenfilter van eheim pro 2 en de pomp capaciteit is 950l/u)
 
Beste is om een week of 4 te wachten,is een aanslag op je geduld maar is het echt waard hoor! ;)
Weet je al welke vissen je gaat nemen of ben je van plan om gewoon in de winkel uit te kiezen wat je mooi vindt?
 
Ik zou graag malawi cichliden willen houden. Weet wel niet hoeveel ik er kan houden in een bak van 120cm.
 
Hey hallo ik ben ook een bak aan het opstarten voor malawi cichliden en mijn bak draait nu iets langer dan 5 weken in en volgend weekend komen mijn malawi's erin en indraaien mag je altijd rekenen op een 4 tal weekjes en geloof me dat is sneller voorbij dan je denkt hahaha. Veel succes en ik ga je topic met veel belangstelling volgen.Ik ga dan binnenkort ook mijn eigen topic aanmaken.;):thumbs:
Mijn bak is een Juwel Vision 260.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Leuk dat we hier ons ervaringen kunnen delen. Ik zal alvast ook zeker 4 tal weken wachten.
Maar misschien een stomme vraag, hoe onstaan die bacterieën eigenlij? Gebeurt da allemaal vanzelf daar dat je hem paar weken laat draaien? ;)
 
Ik zou graag malawi cichliden willen houden. Weet wel niet hoeveel ik er kan houden in een bak van 120cm.

Dit kun je denk ik beter vragen bij samenstelling visbestand. Verder zou ik 4 weken wachten voordat je er vissen in zet want dan weet je dat normaliter de bak redelijk is ingedraaid. Wat opstartbacterien kunnen natuurlijk geen kwaad.
 
Hmm oke dat zal ik doen. En zal er ook opstartbacterien bijvoegen. Maar het is raar dat de bacteries zomaar onstaan als ge de bak paar weekjes laat draaien. Begrijp het niet zo goed maar oke. :)
 
Dat is de natuur denk ik. Waar die bacterien wegkomen durf ik je ook niet te zeggen maar wellicht iemand anders wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Hier even een foto van mijn nieuwe bak die klaar zou moeten zijn voor de komst van malawi’s:). Nou laat effe weten wat jullie ervan vinden, is nog aan het indraaien dus eventueel kan ik iets dat niet goed is wel wijzigen.:juggle::petjeaf:

48DFCDEF-6792-4ACA-9994-AF5988BDDAAB.jpeg
 
Als je ze nog hebt, nog een vrachtje stenen er bij, en probeer je hardware te verbergen ;) Verder een prachtige bak!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Als je ze nog hebt, nog een vrachtje stenen er bij, en probeer je hardware te verbergen ;) Verder een prachtige bak!
Idd, nu je het zegt ja misschien toch een beetje meer stenen thanksss:petjeaf:
 
Dan mag de stapel flink uitfgebreid worden.

Mijn aquarium en dan 2x zoveel.steen :petjeaf:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Haha, nou ik ga zo een visje uit de oven eten maar hoop dat die wel beter is dan:D:D
 

Terug
Bovenaan