Oppervlakte vis


Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Berichten
2,668
Ik ben op zoek naar een winterharde vijvervis die alleen van het wateroppervlak eet.
De vis moet kunnen leven in een bak van 1 meter doorsnede (cilindrisch) en 70 cm. diep.
Hebben jullie misschien suggesties? De vis moet met sluierstaarten overweg kunnen.

De reden dat ik hiernaar opzoek ben is het feit dat m'n vissen in deze bak alleen van de bodem eten. Hierdoor blijven er voedingsresten en veel insecten op het oppervlak liggen, wat natuurlijk het water vervuilt
 
Goudelrits ;)
Eet insecten,zwemt (hier in ieder geval) vaak aan het oppervlak en heeft niet bijster veel ruimte nodig ;)
 
Goudelrits is in mijn ogen geen oppervlaktevis .
Hij zal wel boven komen eten , maar dat is wat anders .

Een winde dat is een oppervlaktevis , rietvoorntjes ook wel , of goudvoorns .
 
Die worden een beetje groot voor een 1m doorsnee vijvertje denk ik :D
Hier zwemmen de goudelritsen aardig aan t oppervlak hoor ;)
Voor al het warm is zwemmen ze met z'n allen ong 10cm onder het oppervlak met de goudvissen mee ;)
 
Mijn ervaringen met (goud)elritsen zijn ook dat ze echt wel vooral zich aan het oppervlakte begeven. Alleen bij schrikreacties of bij minder gunstige omstandigheden gaan ze lager zitten. Nogmaals, dit zijn mijn ervaringen die ook uitzondering op de regels kunnen zijn.
 
En waar is de keus op gevallen?
 
Na heel veel geduld en training eten m'n sluierstaarten nu van het oppervlak. :D
Dus ik heb nu geen oppervlakte vis meer nodig haha
 
hahahaha, dat kan natuurlijk ook! :thumbs:
Das alleen maar beter, scheelt je weer geld ;)
 
Ja toch :p
En blijft er meer water over voor m'n sluierstaarten :)
 

Terug
Bovenaan