opnieuw crystal red


Met test flesjes (druppeltjes test)
 
Nee garnalen zijn niet dood geweest. Heb het paar maanden geleden ook geprobeerd en toen gingen ze dood maar nu nog geen uitval gehad. Dus ben 4 dagen geleden begonnen en geen doden tot nu toe
 
Ok, maar je waterwaarde waren nog niet goed en nu wil je waterwaarde aanpassen?
 
Ja de ph is 7 als de kweek niet goed gaat wil ik die nog wat omlaag brengen ga zometeen alle waterwaarden nog een keer testen
 
Net bij de aquarium speciaalzaak geweest en weer 30 liter nieuw osmose gehaald.
 
Osmose en akadama trekt je ph < 6.5
Meet dan je kh en gh en vul gh aan.

Maar doe dit geleidelijk, kan een klap zijn voor de garnalen
 
Ik heb even alles getest.
Ph 6-6,5
Kh 1
Gh 15
Ammoniak 0
Nitriet 0
Nitraat 50
 
Ph Ok
Kh Ok
Gh teveel, 4-6, maar weet niet wat voor gevolgen dat heeft voor de garnalen...indien niets, niks aan doen
No2 OK
No3 te hoog, max 10
Po4?

Als extra, tds waarde? Maar denk niet zo belangrijk bij CR..
 
Hey superleuk om te lezen dat je crystal reds wil gaan kweken!

Woon ook in nijmegen, heb nu 2 bakken met vuurgarnalen en mini japonica's op leiding water, wil er een 3e bak bij met crystal reds, ik heb reeds akadama liggen ( mn pa kweekt bonsai's, hij verbruikt zakken van dat spul ;) )

Een airlift filter met luchtpompje is ook besteld.

Mag ik vragen waar je de start-crystal reds vandaan hebt? ( ken de forum regels niet zo, anders via pb?) Als je kweek een beetje op gang is gekomen ben ik wel geinteresseerd wat over te nemen.

Grtz Harm
 
Ik kan po4 niet testen.
 
Po4 is ook niet belangrijk of je moet de wat lastigere planten in het bakje hebben.
 
Ik heb alleen cabomba in de bak zitten. En ik ben mosbollen aan t kweken dus nu 6 kleine mosbolletjes in t aquarium
 
crystalred zei:
Net bij de aquarium speciaalzaak geweest en weer 30 liter nieuw osmose gehaald.

Ik weet niet wat je ervoor betaald, maar voor 49 euro heb je zelf een prima osmoseapparaat hoor. Zie osmoseapparaat.nl
 
Ik betaal 0,11 per liter.
Ik zie dat de garnalen rustiger zijn geworden en minder actief.
Is dit slecht, zoja wat kan ik er aan doen?
 
Wartexx ik heb je een pb gestuurd
 

Terug
Bovenaan