Opnieuw beginnen met Guppen...


het leek mij wel makkelijk om mijn grindbodem schoon te maken. Nu zuig ik het ook wel af en gaat het water in een grote emmer, meestal best wel smerig ja.
heb ooit een stofzuiger van SF gehad maar die is kapot gegaan.
mijn grindbodem heeft wel een beetje rot naar mijn idee, dus daarom dacht ik, flink schoon zuigen.
 
Beter om steeds een kwart te doen, dan behoudt je de bacteriën in de bodem.
 
Je moet inderdaad niet de gehele bodem in 1x doen zoals al is aangegeven want anders kun je weer problemen krijgen en dar zit je nu vast niet op te wachten;)
 
de hele bodem kan ook niet want daar wortelen planten...
 
Met ook navraag te hebben gedaan op fb koop ik dit apparaat toch maar Niet. er zijn te veel nadelen voor zoveel geld.
ik kan een 2e handsje kopen voor 27 euro, maar dan is het maar de vraag of deze het goed doet...

Voor dat risico houdt ik mijn geld in de knip.
 
Ja dat heb je met 2e hands en een afhevelklok kun je veel goedkoper kopen en die kunnen geen technische mankementen vertonen.
 
ik heb nu deze en dat werkt prima in principe maar wilde even weten wat jullie bevindingen waren...

bodem zuiger 2,5m slang (6).jpg
 
vandaag even alle ornamenten en kienhout uit de bak gehaald. is best wel smerig qua stof wat er onder verzameld is...
 
die van Sera is lastig want die start niet makkelijk.
de mijne is schudden en klaar.
 
nadat ik vanmiddag mijn bodem incl water af hevelde, was het water in de emmer best wel bruin. ik twijfel nog of ik zo'n Eheim stofzuiger ga halen. (ligt aan de prijs van de koi in Beilen)
maar het lijkt me toch wel makkelijk...

vuil in het filter en water in de bak.

ik wil graag terug naar 1x per maand of minder, water verversen. Heb fora gelezen waar men 1x per 6 maanden pas het water vernieuwde en dat beviel goed, ook voor de vissen...
 
1 voordeel heeft mijn opa wel: hij is al langer dood dan ik leef... (om het ff luchtig te houden).
 
mijn hele bak staat op z'n kop.
Alle groene planten eruit met alle wortels van alle andere planten,
alleen de Echindorus blijft en de rode planten blijven...
morgen opnieuw inrichten...
 

Terug
Bovenaan