Opgezwollen oog bij mijn Cacatuoides man


John1985

Well-known member
Lid geworden
30 april 2018
Berichten
243
Leeftijd
39
Hij lijkt zelfs aan beide kanten een opgezwollen oog te hebben. Waterwaarden zijn ok, geen hoge nitriet o.i.d.
Nu wil ik graag ontsteking remmend actie ondernemen. Het idee was om het mannetje uit te vangen en een uurtje in een bakje met een liter aquariumwater te laten zwemmen met een eetlepel zout erin. Maakt het nog uit wat voor zout, of kan ik daar het standaard tafelzout vaatje voor gebruiken?

Of is het zohiezo geen goed idee?
 
je kan beter je aquarium van zout voorzien, vissen met een kwaaltje uitvangen loopt meestal door de stress verkeerd af.
 
Heb je een foto van de vis en staan de schubben ook uit?
 
Sorry voor de late reactie, maar de vis is helemaal hersteld zonder behandeling. De zwelling is volledig verdwenen!
 
De afgelopen dagen vertoonde de vis extreem snelle aftakeling. De vis is grauw van kleur..heeft uitstaande schubben..lethargisch, heeft bollere buik en zwemt nauwelijks, ik weet dus bijna zeker dat het waterzucht is.

Ik heb de vis een zoutbad van 10 min. gegeven, maar daarna is het helemaal een zielig hoopje vis geworden.

Ik wil de vis graag redden, hebben jullie suggesties?
 
Altijd lastig te bepalen van een afstand, maar mijn 1e gedachten zou zijn afmaken.

je kan iets antibacterieel proberen... Sera Baktopur direkt bijvoorbeeld.
 
Ik heb 'm dezelfde avond uit zijn zijn lijden verlost, geen leuk moment. Balen.
 

Terug
Bovenaan