Opbouw Rio 400 BeeBo4ever Sluierstaarten.


Vraagje: ik merk op dat 1 van de 3 visjes regelmatig even op zijn zij zwemt...
Zwemblaas?
Wat kan ik best doen?
 
De zogenaamde laagjes methode toepassen.Ik heb te weinig kennis van goudvissen om je goed te adviseren.
 
kan ik dus beter het aquarium 7 dagen laten indraaien, direct de filter met de visjes verhuizen (dus zonder de filter uit te kuisen).

Dat wil niet zeggen , dat de bak dan al stabiel is, he.

Vind een vijver filter is toch anders ,dan voor aquarium.
Of is het in het bad? dat omvallen?
 
Bertus zei:
kan ik dus beter het aquarium 7 dagen laten indraaien, direct de filter met de visjes verhuizen (dus zonder de filter uit te kuisen).

Dat wil niet zeggen , dat de bak dan al stabiel is, he.

Vind een vijver filter is toch anders ,dan voor aquarium.
Of is het in het bad? dat omvallen?

Ja,nu in het bad, waar ze voorlopig zitten.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe lang hij dit al doet...
Ik zag hem het precies ook wel doen toen ik ze ging halen daarstraks in de vijver..
 
Omdat er vorig weekend ook al een andere vis gestorven is, heb ik hem toch maar even apart gezet. Hij doet het niet de hele tijd, maar af en toe...
Heel bizar...
 
Vis apart zetten zou ik niet zomaar doen. Mijn ervaring is dat dit veel stress geeft bij de vis en dit komt niet ten goede.
Tenzij hij echt uiterlijke ziekte vertoont dan is het wat anders.
Zwemblaasproblemen zijn niet besmettelijk en komen nu eenmaal voor, zeker in stress situaties.
Kan zelfs nog heel goed zijn dat dit nu de oorzaak ervan is.
 
Ik ben het eens met Patries, vis lekker terug zetten bij de andere in de badkuip. :)
 
BeeBo4ever zei:
Bertus zei:
kan ik dus beter het aquarium 7 dagen laten indraaien, direct de filter met de visjes verhuizen (dus zonder de filter uit te kuisen).

Dat wil niet zeggen , dat de bak dan al stabiel is, he.

Vind een vijver filter is toch anders ,dan voor aquarium.
Of is het in het bad? dat omvallen?

Ja,nu in het bad, waar ze voorlopig zitten.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe lang hij dit al doet...
Ik zag hem het precies ook wel doen toen ik ze ging halen daarstraks in de vijver..

Had je het bad goed schoongemaakt, voor eventuele zeepresten?
 
Bertus zei:
Had je het bad goed schoongemaakt, voor eventuele zeepresten?

Hij zwom al op zijn zij in de curver box waar ik hem in vervoerd heb, dus daar ligt het niet aan.
Ben nu de hele dag bezig en nog steeds niet klaar om het aquarium te vullen en de filters aan te sluiten zodat ze maar ��no f maximaal 2 nachten in het bad moeten zwemmen...
Ik kon niet anders dan ze al mee te nemen, omdat ik ook de filter heb uitgebroken in de vijver...
 
Voila, na 2 dagen zwoegen, is het aquarium af.
Ik heb enkel nog last met de aansluitingen van de buitenfilter, maar ik heb ze nu gekit met TEC7 en ga de filter morgen opnieuw in gang zetten.
Ik heb hem enkele malen laten draaien voor de bacteri�n in het aquarium te krijgen, maar nu draait hij even op de binnenfilter alleen.
Spotify heeft het niet overleefd, maar Goldie en Black Eyed Pea zijn superblij met hun paradijs...

Hier enkele fotootjes:

Een overzicht:

SUwFKpu.jpg


XWvxfIa.jpg


ywZPqHT.jpg


ywZPqHT.jpg


UICC21q.jpg




Het piratenschip :

F0Xv8iL.jpg



Goldie :

HsHIVsc.jpg


qUHhtDA.jpg



Black Eyed Pea :

og8zujQ.jpg




Beide samen :

nRpJ1iH.jpg



8v7tPOd.jpg




De waterpomp gedeeltelijk verstopt onder een zelfgemaakte brug :
nwCIGxB.jpg
 
Wat jammer van sportify! Maar je bak ziet er wel super mooi uit. Het zijn echt flinke vissen geworden zeg, leuk :D
 
Thxxxx....

Ik kwam vanmorgen terug thuis van mijn nachtshift, alles super, ik geef ze eten.
Ik sta net op, natuurlijk dadelijk naarm ijn aquarium... En ze liggen allebei dood in het water...
Ik kan er niet van over, ze waren zo blij in hun paradijs...
 
Begrijpelijk wat enorm klote zeg.
Het was natuurlijk ook echt geen ideale situatie.
Je waterwaarde's zullen echt niet goed geweest zijn en dan de verhuis stress erbij is waarschijnlijk fataal geworden.

Voor nu je aquarium gewoon lekker een week of 3-4 laten draaien en voordat je dan nieuwe vissen gaat plaatsen eerst je waterwaarde's even goed (laten) controleren.

Sterkte met je verlies. x
 
Jeetje, zo hard gewerkt en dan dit, echt vervelend zeg!

Ik zou het advies van de post hierboven ter harte nemen en de bak nu eerst eens in laten draaien voordat je vissen plaatst.
 
Patries zei:
Begrijpelijk wat enorm klote zeg.
Het was natuurlijk ook echt geen ideale situatie.
Je waterwaarde's zullen echt niet goed geweest zijn en dan de verhuis stress erbij is waarschijnlijk fataal geworden.

Voor nu je aquarium gewoon lekker een week of 3-4 laten draaien en voordat je dan nieuwe vissen gaat plaatsen eerst je waterwaarde's even goed (laten) controleren.

Sterkte met je verlies. x

Thxxxx
Waterwaardes waren OK, ik had de oude filter laten draaien ...
Het feit dat het weekend ervoor een eerste vis was gestorven, er eentje de verhuis niet overleefd heeft, wil ook zeggen dat ze al erg verzwakt waren.
Het water is sinds mijn vertrek nooit ververst, al een geluk dat er zo'n krachtige pomp op stond.
Ik verwijt mijn ex niks, ik ben blij dat hij er die maanden voor gezorgd heeft.
Ik kon ook niet eerder het aquarium installeren. En ik wilde ze nu ook zo snel mogelijk verhuizen.
Ik had dan ook de hele dag hard gewerkt om alles af te krijgen eng a eerlijk bekennen dat ik na al dat werk en gesleurd met bussen regenwater, uit vermoeidheid, was vergeten de vissent e laten gewennen aan het aquarium water... Het is dus mijn fout waarschijnlijk. Ik kan me achterafw el voor de kop slaan dat ik dat vergeten ben...

Ik ga nu mijn aquarium goed laten indraaien en ik heb besloten om over te stappen naar Malawi.
Mijn grote droom is een zeewater aquarium, maar zal dit nooit bouwen wegens teveel werk aan, ingewikkeld filtersysteem, en veel te dure inrichting.
Ik vind dat de Malawi qua kleurenpalet en qua landscaping heel erg dicht aanleunt tegen dit en het zijn ook makkelijke vissen om te houden.

Ik heb intussen een andere account aangemaakt hier op het forum omdat mijn forumnaam nu verwijst naar mijn ex.

Als jullie me zoeken, ik ben hier nu onder de naam AnjaSharpei.

Vele groetjes... Xxx
Anja
 
Is allemaal wat maar komst vast wel goed!

BeeBo4ever zei:
Ik heb intussen een andere account aangemaakt hier op het forum omdat mijn forumnaam nu verwijst naar mijn ex.

Als jullie me zoeken, ik ben hier nu onder de naam AnjaSharpei.

Vele groetjes... Xxx
Anja

Je had ook een berichtje naar beheer kunnen doen dan veranderen ze gewoon de naam van je oude account...
 
Seabait zei:
Is allemaal wat maar komst vast wel goed!

BeeBo4ever zei:
Ik heb intussen een andere account aangemaakt hier op het forum omdat mijn forumnaam nu verwijst naar mijn ex.

Als jullie me zoeken, ik ben hier nu onder de naam AnjaSharpei.

Vele groetjes... Xxx
Anja

Je had ook een berichtje naar beheer kunnen doen dan veranderen ze gewoon de naam van je oude account...


Ah, dat wist ik niet... Dit is dus mijn nieuwe account...
Nieuwe start, hopelijk geleerd van mijn fouten...
Thx allemaal voor de feedback...

X
Anja
 
Erg jammer van je vissen. Ik hoop dat je volgende keer het kan opbrengen om na een lange werkdag aandacht aan je vissen te geven
 
BlubFan zei:
Erg jammer van je vissen. Ik hoop dat je volgende keer het kan opbrengen om na een lange werkdag aandacht aan je vissen te geven

Autch.... Dat verdien ik niet...
Ik heb er alles aan gedaan om mijn verwaarloosde visjes zo snel mogelijk weg te halen bij mijn ex. Ik heb ze destijds ook super verwend en er alles aan gedaan om de levensomstandigheden zo goed mogelijk te maken voor hun.
Het feit dat er al ��n een week voordien gestorven was en eentje bij de verhuis, wijst er ook op dat ze al heel zwak waren. En ja, ik heb een fout gemaakt, de druppel die de emmer heeft doen overlopen en waardoor ze hoogst waarschijnlijk gestorven zijn, maar ik heb alleen maar goed willen doen.
Jammer dat ik nu zo'n steek onder de gordel moet krijgen.

Ik ben nu mijn aquarium aan het ombouwen. Alles is bijna klaar, binnen enkele dagen over alles 2 lagen epoxy hars, dan 7 dagen uitdrogen, daarna water erin, en 4 weken indraaien.
Nu heb ik geen haast, er moeten geen vissen gered worden...
 
Anja je hebt je best gedaan ;)

Veel succes en plezier met het opbouwen van je malawi-aquarium!
 
Omstandigheden kunnen het je erg lastig maken, jammer van je visjes, je had er het beste mee voor.
Gelukkig ben je alweer aan de gang om straks van een mooie bak te kunnen genieten. Succes.
 
Thx, ik hou jullie op de hoogte, beloofd...
Ik weet dat dit enkel voor goudvissen bedoeld is, maar toch zal ik een fotootje posten... Of 2 ........
LOL

Groetjes...
 
Die fotootjes daar houden we je aan!

Veel succes met de opbouw en geniet straks van je mooie bak ;)
 
Anja trek je niks aan van deze malloot.

BlubFan zei:
Erg jammer van je vissen. Ik hoop dat je volgende keer het kan opbrengen om na een lange werkdag aandacht aan je vissen te geven
Ik hoop dat jij het de volgende keer kan opbrengen je trieste commentaar voor je te houden volgende keer. BAH!

~ Ivo
 
Ik heb nooit eerder gereageerd op je topics, maar heb ze wel gevolgd. Ik vind het geweldig wat voor ruimte de leguaan had, hoe dit om was gebouwd naar een prachtige binnenvijver, hoe je vissen waren uitgegroeid en hoe je de overbleven vissen nog een prachtig aquarium hebt eillen geven. Helaas waren ze blijkbaar te zwak, maar ik weet dat je het beste met ze voor had en je hebt geprobeerd ze nog een goed leven te kunnen geven. Ik ben erg benieuwd hoe je aquarium uiteindelijk gaat worden. Malawi is een leuke keuze (hoewel ik het ook wel een klein beetje jammer vindt dat je niet opnieuw sluiers neemt) ik zal zeker weten dat topic ook gaan volgen!
 
Wat jammer! Wat waren ze mooi!
Wel veel succes gewenst met je Malawi aquarium! En de beste wensen natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan