Opberg doos als Aquarium


pff... zo´n bak met zoveel guppen..

zou toch verwachten dat je constant nitriet meet in die bak.
 
pff... zo´n bak met zoveel guppen..

zou toch verwachten dat je constant nitriet meet in die bak.

Dat verwacht ik dus ook, sterke guppen dus!
Over 2weken ben ik daar, dus mocht ik merken dat de guppen goed weggaan kan ik zelfs nog meer guppen helpen. En dus hopelijk die pleco.


Ik kan hier heel kwaad om worden dat de guppen zo worden behandeld , aan de andere kant staan ze wel open voor verrandering en zien zelf ik dat dit teveel is. Zo hebben ze heel veel beplanting, dat minderen is ook al een idee tegen de overpopulatie, ja, minder nitriet opname maar nitriet hebben ze toch. Dat gaat niet weg tot er veel minder vissen zijn. De laatste keer dat ik er was (half jaar terug ofzo) waren de vissen al aan het lucht happen of lagen op de bodem.

Ach, laten we het anders bekijken, deze 109 guppen krijgen allemaal een plek wat voor hun het beste is. Ik heb al 2guppen die ik toch bij mijn groep ga zetten, bijde zijn het wildkleur guppen en ik heb een mannen tekort. 2mannen hebben inteelt en gaan hier de meterbak ik met een mislukte Molly die anders ook weg moest, de rest gaat allemaal ook naar een plekje wat het meest bij ze past. Zo heb ik al 109 guppen kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tja en toch gaat het goed blijkbaar wat anders waren het er niet zo veel :S
of dit zijn de sterkste kan natuurlijk ook nog

zitten wel hele mooie tussen Nickey

groet

jaap
 
Misschien een idee om groepje kleine rovers voor te stellen aan hun?

Rouwtetra's bijvoorbeeld. Want anders blijf je dweilen met de kraan open.
 
Misschien een idee om groepje kleine rovers voor te stellen aan hun?

Rouwtetra's bijvoorbeeld. Want anders blijf je dweilen met de kraan open.

Dat kan wel maar dit is een tijdelijk Aquarium, ik moet die tetra's daarna ook nog ergens kwijt kunnen. In de rest van de bakken zitten vuurtjes en dat is ook niet de beste combinatie...
 
Dat kan wel maar dit is een tijdelijk Aquarium, ik moet die tetra's daarna ook nog ergens kwijt kunnen. In de rest van de bakken zitten vuurtjes en dat is ook niet de beste combinatie...

Nee ik bedoel bij die andere mensen waar ze vandaan komen. Daar is de "oorzaak" van van de guppen plaag
 
Misschien een idee om groepje kleine rovers voor te stellen aan hun?

Rouwtetra's bijvoorbeeld. Want anders blijf je dweilen met de kraan open.
rouwtetra pakken toch ook maar alleen de kleintjes, en wedden dat er dan nog steeds enkele overschieten. 800guppen eerder was dat misschien een optie maar nu zou dat de bak enkel nog zwaarder belasten
Schildpadden lusten ook wel volwassen guppies.
zeker weten, ik heb nog jarenlang roodwangen gehouden, die waren dol op een gupje.
 
De kleuren worden echt nog veel mooier!
Vandaag er een zinkend tablet in gedaan, je zou verwachten dat ze dat kennen voor die pleco maar nee dus... Ze snappen niet dat het eten is. Nu het uit elkaar valt beginnen ze het te snappen. Geen wonder dat die pleco niet blij leek... Ik kan alleen de staart zien op de foto (die fijn geknepen was)
De guppen met rode staarten krijgen nu prachtige "ogen" op de staarten, ze worden ook wat meer nieuwsgierig :) vandaag krijgen ze hun eerste verversing en ga ik de waarden maar eens meten, ook heeft m'n vader groen licht gegeven dat ik de bak nog iets verder mag vullen, meer liters voor de visjes dus :)

Nu ik dit aan het typen ben hebben de guppen eindelijk door dat een tablet is om op te eten :D :D zijn ze nog wel een uurtje zoet mee ;)
 
Nou, de eerste 9guppen hebben een goed plekje gevonden, een 60cm voor hun 9en, inclusief het vrouwtje dat op knappen stond, heeft die een rustig plekje om te bevallen dan hier bij de 100 anderen :)
Ze wou ook nog wel 2neon tetra's hebben en 2chinese danios, ik heb het afgewezen want de vissen staan boven het geld, ze wou niet een schooltje hebben dus heeft ze ze niet meegekregen.
 
Nou, de eerste 9guppen hebben een goed plekje gevonden, een 60cm voor hun 9en, inclusief het vrouwtje dat op knappen stond, heeft die een rustig plekje om te bevallen dan hier bij de 100 anderen :)
Ze wou ook nog wel 2neon tetra's hebben en 2chinese danios, ik heb het afgewezen want de vissen staan boven het geld, ze wou niet een schooltje hebben dus heeft ze ze niet meegekregen.
Goed zo Nickey! :thumbs:
 

Terug
Bovenaan