Opberg doos als Aquarium

N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,

Van iemand die met EXTREME overbevolking zit ga ik waarschijnlijk 50guppen overnemen. Maar die gaan niet bij mijn 80cm erbij... Ik wil de guppen niet kweken met de guppen die ik heb en ziektes laat ik daarbuiten nog. Dus de guppen gaan zoiezo eerst quarantaine en daarna dat ze misschien in de 1m erbij gaan of ze blijven apart tot ze allemaal een nieuw plekje hebben gevonden.

Nu weet ik dat @Cédric Vleminckx een opberg doos als Aquarium heeft gebruikt (voor hoeveel weken?)
Ik maak zo wel een fotootje van de doos waar ik het over heb maar is dit geschikt voor Aquarium? Ik wil zeker niet dat hij breekt... Hij komt op kamertemperatuur.
Ik heb wel een Aquarium over hier maar die is maar 20l. Voor 50guppen is dat veel te weinig. Ik wil hem wel opstarten als quarantaine voor de quarantaine maar dat is het dan wel.

Wat raden jullie aan, ik gok dat de bak iets van 70l is maar ik ben vooral bang voor het knappen van de bak.
 
In de bakken van curver of een ander merk, b.v. die van de action kan dat prima natuurlijk.
 
In de bakken van curver of een ander merk, b.v. die van de action kan dat prima natuurlijk.

Ik las in het topic van Alwin dat hij met een Curverbak wel ammoniak meet en nitriet dus of die zo handig zijn voor langere tijd betwijfel ik.
 
Ik las in het topic van Alwin dat hij met een Curverbak wel ammoniak meet en nitriet dus of die zo handig zijn voor langere tijd betwijfel ik.

Mmh... Ik weet zo niet welk merk het is, moet ik zo even kijken.
Maar ik ga zoiezo veel verversen. Indraaien kan ik wel doen maar ik eigenlijk geen optie, van 0vissen naar 50 krijg je zoieoz een nitrietpiek dus veel verversen moet ik toch...
 
Bij de 1e link staat food safe aan gegeven, dus lijkt mij geen probleem.
 
Ik weet niet hoe lang die bak staat maar als ik even uitga van het uiterste, een half jaar, dan kan hij daar tegen? Dat is m'n ouders angst namelijk. Knappende bakken hoef ik niet.
Cedric heeft 4weken water is zo'n bak gehad, en mensen kweken er wel mee ja maar ik kan nergens vinden hoelang dan...
Daar zit de angst ;)
Iedereen super bedankt voor de hulp trouwens!
 
In deze bakken word ook vaak speelgoed in opgeborgen, weet je nog als kind hoe je met dit soort dingen omging? super sterk dus.
 
Ik denk dat ze inderdaad sterk genoeg zijn. Met veel verversen zal het vast goed gaan komen.
 
zolang de bak stabiel staat en niet vervormd lijkt het me geen probleem
zou gewoon eens vullen en kijken wat er gebeurt zolang de wanden niet vervormen
dan gebruiken

groet
jaap
 
Oke, duidelijk
Zal deze beschadiging aan de bak nog de bak benadelen?
IMG_20170209_120149.jpg
 
Prima oplossingen heel de bouw hangt tegenwoordig aan elkaar met tape... Zoals ze tegenwoordig op op de timmermannenschool leren ; ¨Met tape, met kit, en pur gaan we gauw van dak naar deur¨

Maar ik zou het toch maar even testen.
 
Met m'n vader overlegd maar die barst gaat scheuren dus durven we het niet aan, wel een andere (nog grotere) bak gevonden die we wel aandurven. Is ook lager dus de druk word beter verdeeld. Dsu die ben ik nu aan het schoonmaken ;)
 
Uiteraard is dat een beter plan.
 
Ik las in het topic van Alwin dat hij met een Curverbak wel ammoniak meet en nitriet dus of die zo handig zijn voor langere tijd betwijfel ik.

Dit blijf ik een zeer vreemd verhaal vinden. En door deze dingen aan te halen gaat dit nog eens een eigen leven leiden.
Moet in dat topic nog eens bekijken wat nou de werkelijke oorzaak was.
Ik denk dat iedereen zijn vissen wel eens in dergelijke bakken opgevangen heeft.
 
Dit blijf ik een zeer vreemd verhaal vinden. En door deze dingen aan te halen gaat dit nog eens een eigen leven leiden.
Moet in dat topic nog eens bekijken wat nou de werkelijke oorzaak was.
Ik denk dat iedereen zijn vissen wel eens in dergelijke bakken opgevangen heeft.

Dat het kan voor een aantal dagen, een week is logisch maar straks draait hij hier een aantal maanden en dan moet hij het ook aankunnen.
Ik zie wel of ik rare waarden meet, maar ja, dit is zoiezo een uitzondering want ik zit straks ineens met 50vissdn. Nitriet krijg ik toch.
 
Even terug naar het begin,waarom ga je jezelf opzadelen met een hoop guppen Nickey?
 
Even terug naar het begin,waarom ga je jezelf opzadelen met een hoop guppen Nickey?

Een kennis heeft een zeer zeer zeer zeer erge overbevolking. Ik tel op een foto 60 guppen, alle jonkies kan ik dan dus niet eens zien (flink beplant ook )
Ik kan hier heel veel guppen kwijt , in andere delen kunnen jullie ze niet kwijt maar ik dus heel makkelijk.
Ik kan voor die guppen een goed tehuis vinden, ik vind het leuk de guppen weer op en top fit te maken. Wel een doordachte keus dus.
 
het miljoenenvisje.. ja ze krijgen die naam niet voor niks he :D

wel leuk dat je zoiets doet voor een ander.
 
Ja je kan er ook een maanvis bij zetten:oops:

Tja... Dat wou ik ook niet benoemen maar die hebben we ook nog als laatste optie ja... Al vermoed ik dat ik zoiezo moet gaan uitselecteren....
 
Tja... Dat wou ik ook niet benoemen maar die hebben we ook nog als laatste optie ja... Al vermoed ik dat ik zoiezo moet gaan uitselecteren....

Dat doet zo'n maanvis ook. De slimste en snelste blijven over.:juggle:

Natuurlijke selectie heet dat:daisy:
 
Dat doet zo'n maanvis ook. De slimste en snelste blijven over.:juggle:

Natuurlijke selectie heet dat:daisy:

Wahhaa, zo bedoelde ik het niet :D :D
Gebogen ruggen en ongezonde guppen moeten er wel uit... Maar ik krijg ze nooit meer uitgevangen joh :D
Al ben ik net ook tot de ontdekking gekomen dat ze een enorme pleco in hebben...
 
Soms is het veerbazend te zien wat men er zoal in stopt maar goed. Onder het Feyenoord motto een oplossing zoeken is veel waard.
 
ik maak mijn zeewater in deze bakken, uitermate geschikt, ook als tijdelijk aquarium
 
Het liep allemaal wat anders dan gedacht, vanmorgen waren de guppen hier gebracht. Er werd me verteld dat toen ze die aan het uitvangen waren je niet eens kon zien dat er guppen uit waren gehaald.

Ik ben ze hier uit gaan vangen en gaan controleren, 1gup voeld zich echt niet goed dus die houd ik in de gaten, een andere gup kan elk moment bevallen, dat die niet uit elkaar knapt zeg...
Het zijn wel mooie overig (iemand die guppen wil hebben, stuur me een PB)
IMG_20170211_095941.jpg

IMG_20170211_095906.jpg


En hoeveel guppen waren het, veel meer dan 50... Namelijk 109!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En je kon dus niet eens zien dat er 100guppen uit die bak werden gehaald! Daar kunnen wel 1000 guppen inzitten!

Laten we zeggen dat dit sterke guppen zijn als ze dit zo overleven...
 
Iemand zoeken met grote cichliden, oscars en dergelijke lusten wel een gupje.
 
Eten maanvissen ook volwassen guppen? Ze zijn zo mooi dat ik een aantal hier wel wil houden namelijk... Jonkies komen niet door de maanvissen ;)
W8, verstand voor emotie, het is ook niet handig met d bettas die erin zitten. Dan maar een groepje mannen in de 1m misschien... Een aantal mannen hebben wel inteelt dus die mogen niet kweken.
 
Zitten zo te zien best mooie exemplaren tussen maar meid waar ben je aan begonnen! ;)
 
Je begint bijna je eigen asiel aan huis hihi.
Succes met al je gupjes :D
 
Je begint bijna je eigen asiel aan huis hihi.
Succes met al je gupjes :D

Zou ik wel willen :D :D
Trouwens, ze hebben het bij het asiel wel eens gehad over vissen.... Dankjewel! Kan ik de eigenaar "geredde asiel" guppen aanbieden :D al ben ik dan waarschijnlijk nog steeds degene die ervoor zorgt :D zolang ze maar een plekje krijgen, die 100 in die bak nu is ook niet ideaal ...
 
Terug
Bovenaan