op zoek naar


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
Een temperatuur regelaar voor een koeler (als er ook een heater op aangesloten kan worden is dat leuk meegenomen)

Heb dus een koeler besteld die hopelijk morgen binnen komt... maarja zonder controller blijft dat ding op ten duur (onbedoeld) loeien natuurlijk :juggle: ik weet dat het er is voor verwarming elementen, maar is het er ook in een tegenovergestelde richting?

liefst ergens waar ik m z.s.m. zo goedkoop mogelijk in huis heb.
 
Inkbird ict 308

E88B547A-8538-4EFD-BAAD-17282DC40961.jpeg
 
Ik lees net dit op internet :

Aqua Medic T controller Twin
De temperatuurregelaar T controller twin kan gebruikt worden voor het aansturen van verwarmings- en koelingssystemen.

De meet- en schakelnauwkeurigheid bedraagt 0,1°C. De gewenste waarde kan in stappen van 1°C in het bereik van 0 - 50°C worden ingesteld. De maximale schakelcapaciteit van de verwarming- en/of koelsystemen bedraagt per systeem 1200 watt.

Door de geïntegreerde dubbele stopcontacten kunnen zowel een verwarmings- als ook een koelsysteem tegelijkertijd worden aangesloten.

De T controller twin is voorzien van een vast aangesloten zeewaterbestendige temperatuursensor.
Het LCD-display geeft altijd informatie over de actuele temperatuur.
De minimum- en maximumwaarden kunnen heel eenvoudig worden ingesteld.

Is dat enkel voor zeewater of ook voor zoetwater.
 
Tot nu toe draait de fan op volle toeren zonder dat de bak op de temperatuur komt die ik graag wil dus de controller is vooralsnog overbodig....

Vind zowel de Aqua Medic als de inkbird aardig aan de prijs.
 
Ik lees net dit op internet :

Aqua Medic T controller Twin
De temperatuurregelaar T controller twin kan gebruikt worden voor het aansturen van verwarmings- en koelingssystemen.

De meet- en schakelnauwkeurigheid bedraagt 0,1°C. De gewenste waarde kan in stappen van 1°C in het bereik van 0 - 50°C worden ingesteld. De maximale schakelcapaciteit van de verwarming- en/of koelsystemen bedraagt per systeem 1200 watt.

Door de geïntegreerde dubbele stopcontacten kunnen zowel een verwarmings- als ook een koelsysteem tegelijkertijd worden aangesloten.

De T controller twin is voorzien van een vast aangesloten zeewaterbestendige temperatuursensor.
Het LCD-display geeft altijd informatie over de actuele temperatuur.
De minimum- en maximumwaarden kunnen heel eenvoudig worden ingesteld.

Is dat enkel voor zeewater of ook voor zoetwater.
Dat iets zeewater bestendig is wil niet zeggen dat het enkel voor zoutwater is en niet voor zoet is :p

Maar vind zelf die ene graad instelling een Btje jammer..
Mijn bak schommelt in de winter altijd tussen 25.5 en 26.5
 
Dat iets zeewater bestendig is wil niet zeggen dat het enkel voor zoutwater is en niet voor zoet is :p

Maar vind zelf die ene graad instelling een Btje jammer..
Mijn bak schommelt in de winter altijd tussen 25.5 en 26.5

dat vond ik ook al een pluspunt van de inkbird... deze kan je veel fijner afstellen.
 
Vind 20 dollar vanuit China toch wel meevallen..... Kan ook nog via Ebay en dan uit Duitsland, is tie rond de 35 volgens mij.......

En ik gebruik er twee naar volle tevredenheid, ik vind ze geweldig. Maak zelf gebruik van 2 x de ICT-306 omdat ik de koelfunctie onnodig, overbodig en niet gewenst vind. Juist de dag en nacht instelling van de 306 vind ik super fijn en positief. In de nacht gewoon 1,5 graad de temp omlaag, gebeurd in de natuur ook als de zon weg is
 

Terug
Bovenaan