Op zoek naar nieuwe bak


Aqua-fan

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2023
Berichten
129
Leeftijd
35
We zijn er helaas achtergekomen dat onze bak superfish qubiq 60 lek is sinds gisteren. Water loopt er onderuit. Zie foto. We hebben idee dat dit misschien niet te repareren is en ook geen bak om onze visbestand nu in over te zetten

Dus nu willen we graag een nieuwe bak en misschien zelfs een slag groter gaan. Hebben jullie tips?

De ruimte die we hebben is iig 120cm breed. Besloten om de woonkamer maar iets te vaan verbouwe haha .We zouden graag ook een aquarium dan willen hebben met meubel. Graag tips of goede ervaringen met aquaria.
 

Bijlagen

  • 20230911_143251.jpg
    20230911_143251.jpg
    3 MB · Weergaven: 55
Is dit niks? Staat hier op forum te koop

 
Ik heb een aquatlantis volga 240 staan,deze is 123cm,
heb hem volgende maand een jaar en ben er tot nu toe tevreden van.
Dimbare led verlichting en biobox zit er los bij geleverd.

 
Ik denk ook dat je je moet afvragen wat wil je en rekening houden met de kosten van aanschaf, stroom en inrichting. Heb je al ideeen over wat je zou willen aan bewoners?
Ik ken je bestand niet maar je zou ze tijdelijk in een speciekuip kunnen overbrengen of een grote curverbox.
 
We willen een wat makkelijkere bak. We hebben nu qua visbestand: guppen, kardinaaltetra, koppeltje dwergcichliden, corydora's en wat garnalen. Deze willen we dan in nieuwe bak graag ook doen. We hebben dus ruimte voor max 120cm breedte.

Zagen de Juwel vision 260 en Eheim vivaline 240.

Kunnen tot ongeveer €800 uitgeven voor nieuw aquarium

We zijn niet echt op zoek naar 2e hands bak, soms wel goedkoper maar wil liever zeker weten dat het oke is.
 
We willen een wat makkelijkere bak. We hebben nu qua visbestand: guppen, kardinaaltetra, koppeltje dwergcichliden, corydora's en wat garnalen. Deze willen we dan in nieuwe bak graag ook doen. We hebben dus ruimte voor max 120cm breedte.

Zagen de Juwel vision 260 en Eheim vivaline 240.

Kunnen tot ongeveer €800 uitgeven voor nieuw aquarium

We zijn niet echt op zoek naar 2e hands bak, soms wel goedkoper maar wil liever zeker weten dat het oke is.
Dat is al een mooi bedrag waar je zeker niet mee beperkt bent in je keuze denk ik zo.
Als ik goed lees komt die vivaline met een classic led strip van 17 watt?
Die zou maar rond de 1700 lumen zitten,lijkt me toch weinig voor een bak van 240 liter.
 
Dat is al een mooi bedrag waar je zeker niet mee beperkt bent in je keuze denk ik zo.
Als ik goed lees komt die vivaline met een classic led strip van 17 watt?
Die zou maar rond de 1700 lumen zitten,lijkt me toch weinig voor een bak van 240 liter.
Wat/hoeveel zou het qua lumen/watt dan beste kunnen zijn voor deze grootte qua bak?
 
Ik dacht dat je ongeveer 800euro als grens had dus vandaar. Vaak kan je ook nog wel een beetje afdingen zodat je de verzendkosten terug kan verdienen. Is er geen lfs in de buurt die hem kan brengen daar dan?
Qua licht mag je zeker op 20-25 lumen zitten en dan moet je niet echt moeilijke planten hebben.
 
Ik dacht dat je ongeveer 800euro als grens had dus vandaar. Vaak kan je ook nog wel een beetje afdingen zodat je de verzendkosten terug kan verdienen. Is er geen lfs in de buurt die hem kan brengen daar dan?
Qua licht mag je zeker op 20-25 lumen zitten en dan moet je niet echt moeilijke planten hebben.
Oh dat is nog wel een goeie, we gaan even op onderzoek uit.

We vinden de eheim wel erg mooi, zouden we daar evt andere verlichting in kunnen doen of jullie weten?
 
Ja maar ja als je bij de Eheim nieuwe led moet kopen dan wordt het nog duurder denk ik want een beetje goede led is prijzig. De Eheim bak zelf heeft behoorlijk weinig licht zoals al is opgemerkt.
 
De volga 240 is mss ook een optie en kost nog 100 euro minder dan de splendid.
Bak is ongeveer hetzelfde,evenveel inhoud,zelfde verlichting,filter enz...
Enkel de volga is 5 cm lager,3 cm breder en 3 cm dieper,
het meubel van de volga is ook 10 cm lager dan dat van de splendid.
Deze kost net zoveel als de vivaline 240.
Het is maar wat je zelf wil.
Een controller kost ook nog eens 50 a 100 euro voor de easyled2.

 
Splendid 240 voor €569,99 inclusief verzending.


Zelf geen ervaring met deze winkel, maar ik geloof dat enige tijd geleden een lid op dit forum daar zijn aquarium had aangeschaft.
 
Bedankt voor alle tips en adviezen.
Uiteindelijk samen in overleg met m'n man gekozen voor de eheim 240. We hebben hem al ingericht en de vissen zijn lekker aan het zwemmen, tot nu toe zijn de waterwaarden nog steeds oke, we houden die goed in de gaten. Blijkt dat onze oude bak lek was vanuit de kitrand, dus daar gaan we ook nog even mee aan de slag. Maar iig nu een lekker grote mooie bak!
 
Bedankt voor alle tips en adviezen.
Uiteindelijk samen in overleg met m'n man gekozen voor de eheim 240. We hebben hem al ingericht en de vissen zijn lekker aan het zwemmen, tot nu toe zijn de waterwaarden nog steeds oke, we houden die goed in de gaten. Blijkt dat onze oude bak lek was vanuit de kitrand, dus daar gaan we ook nog even mee aan de slag. Maar iig nu een lekker grote mooie bak!
Veel plezier met je nieuwe bak (y)
 

Terug
Bovenaan