Op zoek naar goede boeken over aquascaping en chicliden


Timmermans80

Well-known member
Lid geworden
29 september 2012
Berichten
362
Locatie
Rosmalen
Dag allemaal,

Ik wil graag een beroep doen op de aanwezige kennis en kunde bij jullie.
Op dit moment hink ik sterk op twee gedachten wat betreft mijn hobby.
Ik heb nu een beetje ratjetoe bak met een hoofdzakelijk Zuid Amerikaans karakter qua vissenbestand, maar daarnaast ook veel ge�nvesteerd/geleerd via dit forum over plantengroei.....een mooie groene/planterijen bak vind ik gewoon een lust voor het oog.

Nu combineren die twee niet per se heel lekker en om voor mijzelf eens rustig te bepalen welke kant ik op wil, wil ik graag een paar goede boeken aanschaffen over enerzijds aquascaping en anderzijds het houden van chicliden.
Ik wissel van baan en daardoor zit ik voortaan genoeg uurtjes in de trein en dus tijd zat om eens wat te lezen.

Dus wie heeft er goede suggesties voor een paar goede boeken?
Engelstalig vind ik geen probleem, Duits liever niet tenzij.

Gr Martin
 
De cichlidenatlas van Mergusatlas is erg goed . Is wel Duitstalig.
Verder moet je eens googelen naar Wolfgang Staeck. Een auteur met verschillende goede boeken over cichliden op zijn naam.
Verder heb je natuurlijk nog het Cichlidenforum naast de vele topics over cichliden op dit forum.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
R�mer heeft een mooie dwergcichliden atlas. Origineel in het Duits, maar ook vertaald naar het Engels. Het bestaat uit 2 delen. Zelf heb ik deel 1 en ben ik nog op zoek naar de ander.
 
Op de Vivarium beurs vorig jaar stond er een stand die gewijd was aan aquascaping.
Daar werden ook boeken verkocht. Dit jaar is er weer een vivariumbeurs. Goede reden om er eens heen te gaan.
Daarnaast kan je natuurlijk even googelen en kijken of je een boek over de beroemde Takasji Amano te pakken kan krijgen.

Correcte spelling is trouwens cichliden. De h komt na de tweede letter c. Zoekt wat gemakkelijker als je de goede spelling gebruikt.


Hobbygroet,
Jos Hut
 
Boek over aquascaping, ik heb dit bij de aquariumzaak gekocht kost �14,95 is duitstalig.
Wordt goed uitgelegd met voorbeelden over scaping.
Y9FH1EHBdSFUI4QGoY-6SbiRZAmr8zHb.jpeg
 

Terug
Bovenaan