Op maat, wel of niet doen 100x40x30


L

Linnepin

Guest
Hallo allemaal
Voor een nieuwe bak zit ik te denken om er eentje op maat te laten maken.
Ik zou graag een biotoopje van 100x40x30 willen maken. Dat wordt dus lang en laag. Er zullen kleine scholenvis jes in komen. De bedoeling is dus dat ze genoeg baantjes kunnen trekken in de 100cm. Echter de standaard bakken van 100x40x40 of 100x40x50 vind ik te kolossaal. De lichtbak zal ik dan apart bestellen (bijv Juwel). Ook de pomp wil ik zelf gaan samenstellen ivm vuurgarnalen en evt een spraybar eraan koppelen.
Heeft iemand tips? Waar zo'n bak te laten maken op maat? 30 cm hoog is voldoende voor een leuke club scholenvis jes?
 
30 cm is in mijn ogen hoog genoeg voor een groepje scholenvisjes, de hoogte van een bak is daar niet zozeer bepalend voor maar eerder de soort vis en of je meerdere soorten neemt.
Wij hebben onze bakken laten bouwen bij Van Wolferen (12 bakken in totaal) en zijn er uitermate tevreden over, 1 minpuntje: hij communiceert soms wat traag dus geduld is op zijn plek https://www.aquariavanwolferen.nl/#
 
En wat als je een 100x40x40 neemt, en daar zelf een lichtkap omheen maakt? Dan kan je de lampen gewoon hangen in die 10cm ruimte die je er boven hebt en heb je een houten rand van ongeveer 12cm om de bovenkant van je bak.

Zie het al helemaal voor me.
 
Heel erg bedankt voor de tips. De lichtbak zelf bouwen ben ik niet handig genoeg voor. Klinkt wel heel leuk :)
 
Wij hebben voor onze bakken in de uitzwemkamer (ook 1 meter breed) opzetverlichting bij ome ali gekocht

bak6-mei2019.jpg
 
Ik heb een bak van exact dat formaat laten bouwen bij Van Wolferen. Ik heb rond de 60 euro betaald. Bij mij was ook de reden dat ik een hoge bak erg kolossaal vindt. Bijkomende voordelen van een lage bak zijn dat je overal goed bij kan, en het scheelt aanzienlijk in de kosten qua verwarmen. (Minder watervolume) Ik heb als afdekking een plexiglas plaat op maat laten maken bij Plexiglasdokter. Geloof rond de 50 euro. Als ik het over moest doen vroeg ik Van Wolferen een glazen dekplaatje te maken. En ja, wat nicolientje-W zegt over de levertijd/communicatie, hier dezelfde ervaring. Je moet er zelf wel achteraan zitten en er een aantal weken bijrekenen. Maar kwaliteit is super, prijzen ook. Als verlichting heb ik ledbalken met zuignappen aan de stabilisatie strips geplakt, met het idee om deze met de tijd te vervangen door clip-on verlichting. Omdat de bak laag is hoef je ook geen sterke verlichting aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben voor onze bakken in de uitzwemkamer (ook 1 meter breed) opzetverlichting bij ome ali gekocht
Houdt er wel rekening mee dat sinds kort er invoerkosten bijkomen, dit was vorig jaar vanaf 22€ maar nu is dat niet meer het geval en betaal je onder dat bedrag ook invoerheffing
 
Houdt er wel rekening mee dat sinds kort er invoerkosten bijkomen, dit was vorig jaar vanaf 22€ maar nu is dat niet meer het geval en betaal je onder dat bedrag ook invoerheffing
We hebben 6 van die lampen besteld 1 lamp per keer en dat was boven de 24,- p/lamp en maar 1x invoerrechten betaald, ze plukken bij de douane lukraak wat dozen eruit en bekijken dan wat ze ermee doen, de toevoerstroom uit China is te groot om alle pakketjes na te gaan kijken of ze belast moeten worden
 

Terug
Bovenaan