Ook maar even voorstellen


Marple

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2022
Berichten
423
Ik heet net een ander forumlid welkom en realiseer me dat ik me zelf eigenlijk nooit heb voorgesteld... :unsure:

Ben deze zomer de hobby ingerold nadat ik een paar chinese danio's in mijn minivijver in de tuin had gedaan. Dat vond ik zo leuk en ik heb er zo vaak naar zitten kijken dat ik toch maar de stap heb genomen naar een aquarium. Ik was een beetje bang dat ik nooit meer ergens op tijd zou komen of iets af zou krijgen omdat ik er de hele tijd naar zou zitten kijken. En in de praktijk moet ik mezelf inderdaad wel een beetje bij de les houden :)). Maar desondanks geen spijt van want ik vind het echt leuk.

Ik heb nu twee aquariums op kamertemperatuur: een heel kleintje van 40x20 met wat garnaaltjes en twee Dario Dario en een grotere van 80x50 met 7 chinese danio's, 5 pareldanio's en wat garnaaltjes. Het grote aquarium staat nog maar net, had eerst eentje van 50x30 en die heb ik nu overgezet daarin. Zo snel gaat het dus, nog geen half jaar bezig en nu alweer bezig met aquariumgeneratie 2...

Ik durf niet te zeggen dat ik de walstad methode gebruik want ik heb het boek niet gelezen, maar wel zoiets. Veel planten, geen filter (wel powerhead), gestart met wat aarde in de bodem, allerlei andere beestjes etc. In mijn vijvertje heb ik het een beetje per ongeluk gerealiseerd, die draaide al jaren toen de chinese danio's er kwamen wonen. Dus toen ik voor een aquarium ging dacht ik 'als het in speciekuip kan, waarom dan niet in een aquarium'. En van daaruit ben ik gaan studeren. Desondanks nog veel fouten gemaakt, vaak hulp gehad vanuit forumleden (waarvoor dank) maar er zit gelukkig vooruitgang in....
 
Lekker bezig! En welkom:)
 

Terug
Bovenaan