Onze Juwel Rio 180 (Benvo)

Je probeert natuurlijk altijd om je eigen prutserij te vervolmaken. Zo kijk ik altijd tegen een hel verlicht Arduino schermpje aan. Daar moest iets aan gedaan worden, even een proef opstellinkje gemaakt en zo gaat het dus werken, knopje indrukken, 10 seconden (instelbaar) aan en daarna zichzelf weer uitschakelend:

 
Tjee zeg, en jij zegt dat je niet handig bent:juggle:
 
Na het omschoppen van mijn Filter heb ik behalve troep over de vloer ook een kaamlaag en vele dode bacteriën op mijn geweten. Daar moest even iets aan gebeuren.... Even in de rommelbak gekeken en een tijdelijk skimmertje gemaakt.

IMG_0311.JPG


IMG_0312.JPG
 
Altijd handig die rommelbakken, kan je vaak veel plezier aan hebben.
 
Ben ze noemen hem ook wel de the dutch macgyver :D:D:D:D
prachtig opgelost weer Ben

groet
jaap
 
Zo, nieuwe ontwikkelingen. Ik ga werken met een Nextion scherm aan mijn Arduinoscherm. Dat gaat er zo uitzien als op de afbeelding. De schalen heb ik gemaakt met een tekenprogramma Inkscape. Dat is een gratis programma, we blijven Nederlanders, tenslotte. Bovenin staan 3 lichtmeters die in procenten de lichtsterkte aangeven van mijn 3 JMB Balken. Onderin de Temperatuurmeter die nu ook aanstaat; hij geeft 25 graden Celsius aan. Er zal nog tijd en datum op het dashboard komen en een instellingen knop waarachter een Menu komt met de diverse instelling mogelijkheden. Ik ga er stap voor stap verder mee, maar het begint ergens op te lijken.

IMG_0334.JPG
 
Mijn nieuw Aquarium controller vordert gestaag. Inmiddels zitten er naast vele belichtingsmogelijkheden (Zon-op, Zon-onder, kleur varianten en diverse tussenstanden) een temperatuurmeting op én een begin van een Menu. pH meting komt eraan (software nog niet helemaal klaar) maar de schaal staat al. Soms tot mijn eigen verbazing werkt het tot nu tot tevredenheid. Een paar foto's voor het idee.

IMG_0355[1].JPG


IMG_0356[1].JPG
 
Heeft dat te maken met de lancering van een nieuwe raket Ben:S:D:D.
Haha, ik moet zeggen dat je dat goed doet in mijn ogen. Dat je technisch bent dat durf ik natuurlijk niet meer tegen je te zeggen;). Heb je daar leds op aangesloten?
 
Toch maar een filmpje,

In het eerste filmpje kun je goed zien dat alle balken branden op 100%. De temperatuur is te laag voor mijn bak daarom knippert er een lampje. Na het verwarmen, met m'n hand, gaat het lampje uit en verdwijnt. Zet ik de sensor in koud water komt hij terug en knippert.
Het tweede filmpje laat het begin van mijn menu zien. Hier kan ik al de klok instellen.

 
Ik blijf het knap vinden ben want ik snap geheel niet hoe zoiets werkt. Het is mooi meegenomen dat je zoiets dus zelf in elkaar kan knutselen:thumbs:
 
Hmmm, 't Wordt een soort verslaving. Vorig jaar oktober hoorde ik voor het eerst iets over een Arduino. Sinds die tijd vind ik het steeds leuker. Maar zo goed ben ik er niet in, vaak heb ook ik hulp nodig. Maar er zijn veel Arduino enthousiastelingen, iedereen helpt elkaar, net zoals hier trouwens!
 
Misschien kun je hier ooit een AF cursus gaan verzorgen Ben voor zoiets;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Over mijn pH meterschaal was ik niet tevreden. Niet nauwkeurig genoeg!
Dus fluks een nieuwe getekend én (test-) software bijgevoegd. Deze werkt perfect en ik kan de pH waardes op twee decimalen achter de komma aflezen. Nu is het wachten op bestelde hardware en ik kan alles automatiseren.

IMG_0374.JPG
 
Erg tof project en een hele mooie bak.Groot voordeel is,Je bent van de straat.:D

grt hans.
 
lekker bezig Ben wordt steeds mooier :thumbs::petjeaf:
 
Het gaat er steeds professioneler uitzien en ik ga er dus steeds minder van begrijpen:D;).
 
Dank jullie wel! Maarre... er is echt nog heel veel te doen!
 
Ik had je met alle liefde willen helpen Ben maar ik denk dat dat niet zo n slim idee is:D;)
 
'k Weet het niet. Ik doe dit ook niet allemaal alleen. Er is veel hulp beschikbaar op allerlei forums.
 
Dat snap ik Ben en alles moet je leren en het is mooi dat je zo wel de juiste hulp erbij kan krijgen.
 
Terug
Bovenaan