Onze Juwel Rio 180 (Benvo)


Susanne zei:
Bedankt voor de tip! Kreeg eerder ook als tip om te zorgen voor veel licht, bij weinig licht zal hij de hoogte in gaan om toch licht te vangen. Op welke manier kan ik ijzer toevoegen?

Zelf geef ik op een Rio 180 (1 meterbak) 2ml Ferro van Easy-Life naast 2 ml Profito, eveneens van Easy-Life per dag.
Dit in een ruim beplante bak.

Inderdaad heeft een Lotus een behoorlijke lichtbehoefte. Haal dan ook telkens de bladeren die omhoog willen weg. Aanvankelijk is het voldoende om een blad of 3 misschien 4 te laten zitten. Wanneer de Lotus het goed doet laat je telkens wat meer bladeren zitten, afhankelijk van hoe groot de plant mag worden, maar blijf snoeien.

Succes!
Groet,
Ben.
 
Kan je die ferro ook gebruiken met garnalen? Profito is plantenvoeding? Dat wilde ik in ieder geval ook gaan gebruiken, net als vloeibare co2. Begreep dat die beide kunnen icm garnalen, maar dan wel de halve dosis gebruiken. Zal blijven snoeien als hij wat groter is, bedankt!

Ik heb trouwens net vandaag een fotoalbum geopend, zou het leuk vinden als je je mening wilt geven en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom, leer nog steeds graag bij! Dacht dat ik aardig ervaren was, maar bij de aquariumvereniging voel ik me nog steeds een groentje. ;)
 
Susanne zei:
Kan je die ferro ook gebruiken met garnalen? Profito is plantenvoeding? Dat wilde ik in ieder geval ook gaan gebruiken, net als vloeibare co2. Begreep dat die beide kunnen icm garnalen, maar dan wel de halve dosis gebruiken. Zal blijven snoeien als hij wat groter is, bedankt!

Ik heb trouwens net vandaag een fotoalbum geopend, zou het leuk vinden als je je mening wilt geven en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom, leer nog steeds graag bij! Dacht dat ik aardig ervaren was, maar bij de aquariumvereniging voel ik me nog steeds een groentje. ;)

Ferro kan je gerust gebruiken. Mijn garnalen voelen zich er wel bij. Profito is plantenvoeding. Overigens heeft Easy-Life onder de naam Carbo vloeibare CO2, eveneens onschadelijk voor garnalen.
De doseringen staan op de flacons.

Trouwens ook ik beschouw mezelf zeker niet als ervaren en leer nog elke dag bij! Dat maakt het leuk!

Groet,
Ben.
 
Ok�, bedankt! Ook voor je comment bij mijn fotoalbum. ;)

Bijleren maakt het zeker leuk, raak steeds enthousiaster over de hobby door de aquariumvereniging waar ik sinds kort lid van ben. Zeker door de 4-delige cursus 'aquarium houden' die afgelopen dinsdag begonnen is, is echt hartstikke leerzaam en interessant.
 
629481_0_82_cimg2102.jpg

171235_0_82_cimg2100.jpg


M'n Hygrophila pinnatifida is verhuist naar m'n "kweek-"bakje.

In plaats daarvan hebben we een Ammania Praetermissa links voor in de bak gezet.
Plantje kennen we nog onder de naam Nesaea sp. red.

Was nooit zo'n gemakkelijk plantje, daarom ben ik erg benieuwd hoe hij het gaat doen...


Groet,
Ben
 
Hoe doen de Neon terra's het bij jou?
Op welke PH heb je ze en wat zijn de verdere waterwaardes?
Wat is de temperatuur van je aquarium?
En wat voer je ze?

Ik wil ze ook graag in mijn Lido 120, maar heb gelezen dat het vaak nogal zwakke visjes zijn.
 
Wij hebben geen Neon-tetra's... Wat je ziet zijn Diamant-neon's. Het is een kweekvariant van Neon-tetra's. Ze vereisen trouwens wel dezelfde "opvoeding". Temp. van ons aquarium is 26 graden en het water heeft een PH van 6,7.
We voeren ze Tubifex, vlokkenvoer en voedertabletjes van Sera. Maar ze lusten eigenlijk alles. Het zijn overigens makkelijke visjes die zeker niet schuw zijn. Wanneer ik naar de bak kom zijn ze sneller bij me dan de neefjes en nichtjes van de Kardinalen familie.


Groet,
Ben.
 
Ik ga zelf denk ik voor Neon tetra's of indien ze er zijn de Diamant Neon tetra's.

De PH ligt hier rond de 7 tot 7,5.

Temperatuur aquarium staat nu op 24 graden ingesteld.


Zouden ze het hier ook goed op doen denk je?

In de LFS zitten ze op dezelfde temperatuur en PH.
 
Mooi ingerichte aquarium
Ik heb de zelfde bodembedekker , mooi plantje groeit alleen erg hard

Groet John
 
Mooie bak en een lid vlak in de buurt zie ik. Heb je nog steeds de diamant neons? Ik ben hier aan het kijken naar een andere soort en deze staat mij ook wel aan. En zijn ze een beetje leuk om te zien?
 
Mooie bak ook, Mike!

Inderdaad heb ik de Diamant neon's nog. Het zijn erg leuke visjes, Paracheirodon innesi diamant, waarvan de kleuren veel feller zijn dan "normale" neons.
Het is een kweekvariant. Er zijn versies die bijna wit zijn, de Paracheidoron innesi albino, en ook blauwe soorten, Paracheidoron innesi diamond head.

Daarnaast zijn er nog wel meer kweekvormen, kleuren maar ook met bijvoorbeeld extra lange vinnen.

Voor mezelf ben ik er trouwens nog niet uit hoever je daar mee kan gaan... Ik bedoel er, als vergelijk, dit mee; er zijn bijvoorbeeld honden die door hun kweekvorm gedoemd zijn om met een voortdurende hoofdpijn rond te lopen...


Groet,
Ben.
 

Terug
Bovenaan